2650
Sök

Lite råd och tipps till första bil, är en van dyr i drift?

JDM
593 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Hehe, det var länge sen jag skrev denna tråden smile
Tiderna har förändrats, det slutade ju med att jag köpte mig en Honda civic 92 som jag är helnöjd med
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 02#p761602

Men barndomsdrömmen finns ju självklart fortfarande kvar, men min polare verkar som han ska få sig en ford windstar tongue så den kan vi ha tonvis med polare i.
Senast redigerat av Haxxel (20 februari 2008)

Det ska vara JDM och bana!

blacken
20 februari 2008
En van är ganska så säkert att INTE ha som första bil. Rätt "dyr" i driftkostnader. En sådan kan man ha som en semesterbil och glida runt mellan badstränderna under sommaren om man vill vara lite extravagant.

ElectroRaggare
885 Inlägg
20 februari 2008
Bi0HaZZarD skrev:
Ok jag ska ge min åsikt om detta.

Har kompisar som haft vanar och liknande tunga bilar med v8 eller v6 motorer. har inte varit med om någon som haft en medelförbrukning under 1,5l/mil de flesta över 2,0. (Vet att andra i tråden skrivit detta med).

Vill du ha bensinsnålast möjliga bil ska du nog välja som många andra här en golf. Ingen stor bil som man får inte så mycket folk i men en fult duglig bil som går göra ganska snygg och "pimpad" om man vill.

Mitt andra förslag är som jag själv har en 740 eller eventuellt en 240. Båda är bra och billiga bilar som går i evigheter. Delarna är billiga och finns dessutom enkelt att få tag på på närmaste skrot. Lättmekat är också en annan för del med gamla volvo bilar. Håller själv på med att fixa iordning min bil just nu efter att ha köpt den för 2000:-. Hittills har jag inte stött på en enda sak som varit för "svår" för att fixas själv. 740 är också enligt mig väldigt enkla att "pimpa" och styla till så de blir lite unika.

Som ett tredje alternativ är som tidigare nämnt saab 900 eller eventuellt saab 9000. Båda modellerna är enligt mig helt ok snygga och enkla att jobba med. Även här är delarna hyffsat billiga.

Så länge bensinen kostar som den gör är nog inte van något bra första alternativ. Även delar och liknande är dyrt till de flesta vanar.

Hoppas detta gav dig någonting! smile Skriv gärna pm om du undrar något.

Mvh Ludde

MUAHAHHAHAHAHA ^ ^^ ähh, jag var bara tvungen. Hur ofta ser man en unik 740!? lol

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
20 februari 2008
NxV skrev:
Bi0HaZZarD skrev:
Ok jag ska ge min åsikt om detta.

Har kompisar som haft vanar och liknande tunga bilar med v8 eller v6 motorer. har inte varit med om någon som haft en medelförbrukning under 1,5l/mil de flesta över 2,0. (Vet att andra i tråden skrivit detta med).

Vill du ha bensinsnålast möjliga bil ska du nog välja som många andra här en golf. Ingen stor bil som man får inte så mycket folk i men en fult duglig bil som går göra ganska snygg och "pimpad" om man vill.

Mitt andra förslag är som jag själv har en 740 eller eventuellt en 240. Båda är bra och billiga bilar som går i evigheter. Delarna är billiga och finns dessutom enkelt att få tag på på närmaste skrot. Lättmekat är också en annan för del med gamla volvo bilar. Håller själv på med att fixa iordning min bil just nu efter att ha köpt den för 2000:-. Hittills har jag inte stött på en enda sak som varit för "svår" för att fixas själv. 740 är också enligt mig väldigt enkla att "pimpa" och styla till så de blir lite unika.

Som ett tredje alternativ är som tidigare nämnt saab 900 eller eventuellt saab 9000. Båda modellerna är enligt mig helt ok snygga och enkla att jobba med. Även här är delarna hyffsat billiga.

Så länge bensinen kostar som den gör är nog inte van något bra första alternativ. Även delar och liknande är dyrt till de flesta vanar.

Hoppas detta gav dig någonting! smile Skriv gärna pm om du undrar något.

Mvh Ludde

MUAHAHHAHAHAHA ^ ^^ ähh, jag var bara tvungen. Hur ofta ser man en unik 740!? lol

Jag har hittils inte sett någon 740 som är exakt likadan som min, det får man väl kalla en unik 740? smile Dom finns, tro mej wink

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

527 Inlägg
20 februari 2008
Jag vill också ha en Van!
Men de är så sjukt dåliga, rostar, lacken flagnar, de pajar ganska ofta, billiga reservdelar dock, dyr skatt och försäkring samt svindyr i soppa!
Men man tar sig fram som en kung :-)
Env an kan man äga om man ietn kör mer än 500mil om året :-)

En Civic var annars ett mycket bra köp tycker jag!
Riktigt pigg liten bil som drar lite soppa!

217 Inlägg
20 februari 2008
polaren skaffade en fet van.. ok den drar en hel del men den va husbilsreggad så det blev billig försäkring av nån anledning och skatten va inte alls dyr..

Sök