3516
Sök

Nån annan som sparar i fonder (robur)

Os Difuntos
1 822 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
som topic lyder.
Då jag själv bara ser mina surt sparade pengar flyger i väg från min CP-fondfrvaltare har jag tappat allt förtroende för fonder.. e det nån annan som känner likadant?

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 703 Inlägg
20 februari 2008
Japp! När jag tagit studenten och fått mitt första jobb var jag hos banken för att placera lite pengar i fonder etc etc. Det rörde sig väl om 20000:-, inte jättemycket pengar att leka med, men som 19åring är det ju en slant ändå.

Fondförvaltaren var som eld och lågor, 'DU MÅSTE PLACERA DOM I IT, DET ÄR HETT SOM FAN!!!!', Han kanske inte sa så ordagrant, men ung och oerfaren så litar man ju på en banksnubbe.

Sagt och gjort, placerade pengarna i en it-fond som robur hade *PANG* 6 månader senare hade jag förlorat 15000. Försökte stå ut i nåt år för att se om värdet skulle stiga, men efter 3 år hade de stigit såpass så att jag kunde sälja dom med gott samvete.
Förlorade dock massa tusenlappar.

Har vart i kontakt med banken för att diskutera detta... men tyvärr så verkar det som att jag inte förlorat pengar så det räcker. Dock finns det personer som krävt ersättning och stämt fondförvaltare iom ITbubblans sprickande.
Senast redigerat av henkebenke (20 februari 2008)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 februari 2008
henkebenke skrev:
Sagt och gjort, placerade pengarna i en it-fond som robur hade *PANG* 6 månader senare hade jag förlorat 15000. Försökte stå ut i nåt år för att se om värdet skulle stiga, men efter 3 år hade de stigit såpass så att jag kunde sälja dom med gott samvete.
Förlorade dock massa tusenlappar.

Har vart i kontakt med banken för att diskutera detta... men tyvärr så verkar det som att jag inte förlorat pengar så det räcker. Dock finns det personer som krävt ersättning och stämt fondförvaltare iom ITbubblans sprickande.

Dom rekommenderar ju bara en fond, du valde den själv.
Alltså är allt på egen risk.

Stor chans att få tillbaka pengar som du själv förlorade.

Det är som att någon säger åt mig att köpa en trisslott. Jag går och köper en och vinner ingenting.
Är det då hans fel att jag förlorade pengar?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

fotointresserad
2 307 Inlägg
20 februari 2008
har också en del pengar i fonder..  sparar i tre olika fonder där två av dom har gått ner bra mycket medans den tredje dock plussar så man iaf inte ligger minus allt som allt.. men är nog dags att göra nånting åt dom där andra två fonderna snart..

Sleeper
3 084 Inlägg
20 februari 2008
ska starta företag snart då jävlar kan ni satsa pengar pojkar och flickor tonguewink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 072 Inlägg
20 februari 2008
Hela idén hänger på många års sparande. En fond som sjunker kommer stiga förr eller senare.

68 Inlägg
20 februari 2008
jag har nån sån där robur fond det va morsan som stoppade in 500:- när jag föddes, 22 år senare är det typ 14000:- så dom har ju ökat iaf..

Sök