2598
Sök

Extremt ventiltickande volvo 850 2.5

Avstängd
653 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
hej, har en volvo 850 glt 95:a som tickar så in i helvete, jag har bytt olja och oljefilter men ingen skillnad, har även varit inne på volvo o frågat vad man ska göra åt saken, men snubben där sa bara att det inte är nån mening o fixa neutral att det inte gör någonting som helst när den tickar så förbannat mad desutom drar den jävligt mkt olja, ventiltätningarna?  suck. nån som har varit med om det o åtgärdat felet ?:S

Jag har rätt i vad jag än säger.

Avstängd
653 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
sad

3 235 Inlägg
20 februari 2008
Du kan ju skaffa en fungerande topp.

Det kan vara kassa ventillyftare.

Att den drar olja: läckage, dåliga kolvringar eller tätt vevhusventilation?

Sleeper
3 084 Inlägg
20 februari 2008
tickar den mycket när den blitt varm med?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Avstängd
653 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
hmm okej, trodde inte det skulle va så jätte allvarligt, men fattar ju att det är nåt med toppen, det konstiga är bara att dem på volvo säger att det bara är till o fortsätta köra :S och ja den tickar precis lika mkt när den är varm, om inte mer tillochmed, finns några få tillfällen som den inte tickar på. Om man står på tomgång o börjar varva den lite o håller jämn gas typ 10 sekunder så brukar den sluta ticka en stund... men det är duktigt störigt sad och jag vet att oljan inte rinner ut från motorn, den går med avgaserna.
Senast redigerat av airflow (21 februari 2008)

8 Inlägg
21 februari 2008
Har 20st splitt nya lyftare som du får köpa, låter som du behöver dom av ditt inlägg o dömma.
Kostar 3000 kr på volvo, du får dom för 1800kr big_smile

Avstängd
653 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
S70turbo skrev:
Har 20st splitt nya lyftare som du får köpa, låter som du behöver dom av ditt inlägg o dömma.

det är klart värt att fundera på tongue är det nåt man klarar själv hemma om man är hyffsad "hemma mekaniker" och har haynes handbok för 850 elr? höhö cool

3 235 Inlägg
21 februari 2008
Det kan också vara oljepumpen som tackat för sig.
ventilerna tickar ju om det oljetycket är för lågt.

8 250 Inlägg
21 februari 2008
S70turbo skrev:

Eller så steppar han in på Volvo, spänner blicken i den bakom disken och beställer en 270866 så får han alla 20 för 1600:- sen tillkommer ju o-ringar till tändstifthålen, flytande packning, packboxar till kamaxlar, kamrem och aggregatrem.

Det går att byt lyftare själv, det tar en bra stund, men det kostar typ 3500 att göra själv, och minst dubbelt att låt en verkstad göra jobbet.

Avstängd
653 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
S70turbo skrev:

Eller så steppar han in på Volvo, spänner blicken i den bakom disken och beställer en 270866 så får han alla 20 för 1600:- sen tillkommer ju o-ringar till tändstifthålen, flytande packning, packboxar till kamaxlar, kamrem och aggregatrem.

Det går att byt lyftare själv, det tar en bra stund, men det kostar typ 3500 att göra själv, och minst dubbelt att låt en verkstad göra jobbet.

ofan ? det är ju billigt wink jo men de får man nog göra då, pinsamt när de tickar så ju neutral och angående oljetryck så har den oftast det, händer att lampan lyser emellanåt men inte så ofta, kanske borde skaffa sej en oljetrycksmätare tongue
Senast redigerat av airflow (21 februari 2008)

Sök