karlstroem skrev:
Herr Nilsson skrev:
karlstroem skrev:
Kom fram till lådvolymen på Backes 744-låda var ungefär 77 liter. Finns det nån bas som skulle vara "optimal" till den litervolymen ? Givetvis är det ju 2st 10"-or jag ska använda
det är bättre att du köper basar du vill ha och bygger låda efter dom är mycket som skiljer på olika basar.
så det är inte en bas som vill ha samma låda som en annan.. och nu när du ändå ska bugga en låda själv så.. får du det bra på en gång.. sen kan det behövas labbas mycket för att man just ska hitta det där som man själv är ute efter hur man vill att det ska låta.. för där är smaken så delad..
Okej , jag förstår din tankegång. Nu är det såhär att jag har begränsad budget, studerar fortfarande på gymnasiet. Jag har ungefär 3000-3500 att lägga ut ungefär på låda och basar. Skulle du rekommendera 1st ORDENTLIG 12"-a i en sluten/portad låda, eller 2st lite billigare 10"-or i en låda? Jag lyssnar på blandad musik , allt från techno till rock till RnB , så det är ju varierande krav på bas..
Hoppas jag inte är allt för påstridig
jag skulle satsa på en lite bättre bas sen om du väljer tia eller tolva beror ju helt på vad det är för bas man väljer mellan.. för brukar bli billigare sen om man vill komplitera med än bättre bas när man får ekonomi till det istället för att få köpa två nya för att dom billiga inte höll eller låter bra.. man kan ju bygga i steg. man måste ju nörja någon stans. efter ett tag så vill man ändå ha mer..:-)
sen hänger mycket på själva lådan och hur man bygger för du kan köpa en bas för 50 000 och få den att låta illa om du bygger fel och inte har steg till det så man ska ju ta hän syn till alla faktorer i bygget..
SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu