Jag har en vän som blev våldtagen förra året. Anledningen? Killen hon varit tillsammans med hade träffat en ny tjej som ville försäkra sig om att dom aldrig skulle bli tillsammans igen. (Fråga mig inte hur fan hon tänkte) Hon verkar hata min kompis över allt annat och kände en kille som våldtagit förr. Så vad gör hon? Jo hon snackar med killen, ger honom min kompis adress, hennes telefonnummer, berättar vilken skola hon går på, hur hon ser ut.. you name it.
Killen tar kontakt med min kompis, börjar hota henne på sms, ringer mitt i nätterna.. och våldtar henne tillslut när hon är på väg hem en dag. Min kompis har alltid haft det as svårt hemma med en förälder som inte bryr sig ett jävla skit om henne så när det här hände anklagade hon sig själv istället. Tänkte att hon kanske förtjänad det eftersom hon inte trodde att han skulle göra nått av sina hot. Hon anmäler därför inte våldtäckten. Men, hon ser däremot till att han inte kan göra samma sak igen. Två kompisar från en annan stad kommer upp, söker reda på killen & krossar en pungkula & bryter av hans armar. Killen flyr sedan stan och har inte setts sen dess. Vissa kanske tycker dom var för hård med honom, men inte jag. Min kompis kanske aldrig kommer kunna få barn eftersom killen bland annat körde upp en trasig flaska i henne. Hon drömmer mardrömmar varje natt, kan inte ha folk bakom ryggen, ta bussen eller ha någon som håller i henne längre. Hon har nästan helt tappat lusten för sex och känner sig alltid äcklig. Hon mår helt enkelt värdelöst och har till och med haft tankar på att ta livet av sig.
Killar som gör sånt här förtjänar att straffas. Jag förstår att man kan bli oskylldigt anklagad, och det är förjävligt. Men när en människa våldtar mer än en gång - då är det straff som gäller. Fängelse eller nått annat bryr jag mig inte om, bara dom inte gör om det.
Det här blev långt men jag tycker ni som skriver att det inte finns nått att göra åt sånt här & som skriver att tjejerna ska tänka på hur dom ser ut mm ska förstå hur det här kan kännas som tjej och hur jävla mkt det förstör.
Senast redigerat av Janina (25 februari 2008)