2737
Sök

Våldtäcksmän

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
24 februari 2008
Digital_Kicker skrev:
Har bara tre ord! - Skott i pannan!

Då menar jag att man ska sätta ihop två stycken rygg mot rygg, för dom är inte änns värda 1 kula.

Lovely. Trailertrash diskuterar juridik.

Läs gärna inlägget som r-ted skrev precis innan ditt eget. Hade han haft en smula otur och saknat alibi, så kunde han mycket väl ha blivit dömd för våldtäkt. Och med din logik borde samhället alltså ha blåst skallen av honom. Snygg människosyn du har.

Fattar du inte att det existerar tjejer (dom är inte många, men dom finns) som är så komplett genomruttna att dom faktiskt anmäler män för våldtäkt enbart för att jävlas? Och fattar du inte att det just därför vore totalt förkastligt att börja skjuta dömda våldtäktsmän till höger och vänster?

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
24 februari 2008
NJ_ skrev:
r-ted skrev:
tragiskt med tjejer som blir våldtagna, men ännu mer tragiskt är alla tjejer som hittar på det där med våldtäkter .
Verkar nästan som det har blivit en inne grej å anmäla en våldtäkt.

Jag har själv blivit anmäld för våldtäkt, jag hadde alibi för natten och har aldrig haft behov för att våldta någon.
Men man blir bra jävla fundersam när polisen hämtar en å låser in en för något man inte fattar nått om.
det tog inte många dagar innan vittnen och alibi hadde sagt sitt och jag igen var på fri fot.
men har många ggr tänkt på att det lika gärna skulle kunna förstört hel mitt liv....

tjejen som anmälde mig gjorde det för att svart måla mig i en pågående vårdnadstvist.
alltså det är mitt barns mor som gjorde detta mot mig.
hur gick det med vårdnaden ????? jo det gick ju åt HEL*ETE för henne som tur var .
I dag bor min son hos mig............. hennes andra barn bor oxå hos sin pappa.
Socialtjänsten gjorde den bedömningen att barnen bor bäst hos sina pappor då mamman inte kan ge dom en trygg och stabil framtid.

bra att det gick bra för dig, en kompis hade en liknande situation då två tjejer anmälde han för våldtäkt i hans hem med hela hans familj hemma.. allt lades ner i brist på bevis..

Skönt att höra. Men, mer intressant - vad för straff fick falskanmälerskan? Antar att hon, som vanligt i liknande fall, inte fick någon som helst bestraffning?

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
24 februari 2008
pippaaN skrev:
Läste någonstans, att forskare sagt att det INTE har samband med deras klädsel.

Ja, det stämmer bra. Det är till stor del en fråga om makt, som på ett eller annat sätt får dem att ta till ett utlopp av våldtäkt mot offer.

Sen en annan ganska intressant parentes är att män oftast råkar illa ut av andra okända* män på offentlig plats (vi talar om skyhöga procent, ex-vis i jämförelse med brott i hemmet), medan kvinnor till största delen råkar illa ut av andra kända** män i hemmet (även här höga procent i jämförelse med det offentliga rummet). Dock skall man komma ihåg att det är fråga om riktigt stora mörkertal här, som aldrig kommer fram eller anmäls.

* okända - ingen tidigare "relation" med
** kända - någon form av bekant, släkt etc.

En annan intressant fakta är att män står för ca 90 % av de brott som begås idag.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
24 februari 2008
MilleN skrev:
Sedan har vi sett en ny stavning, våldtäcktsmän ja... Som sagt, brukar absolut inte anmärka på stavfel då det kan vara lätt hänt men det börjar bli löjligt nu. Våldtäktsmän stavas det.

Ändra gärna rubriken! Jag får frispel på stavfel!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Noiseprojekt
24 februari 2008
jonesono skrev:
MilleN skrev:
Sedan har vi sett en ny stavning, våldtäcktsmän ja... Som sagt, brukar absolut inte anmärka på stavfel då det kan vara lätt hänt men det börjar bli löjligt nu. Våldtäktsmän stavas det.

Ändra gärna rubriken! Jag får frispel på stavfel!

JAAA ska vi leka språkpolis;)

Modell & modeskribent
280 Inlägg
25 februari 2008
Jag har en vän som blev våldtagen förra året. Anledningen? Killen hon varit tillsammans med hade träffat en ny tjej som ville försäkra sig om att dom aldrig skulle bli tillsammans igen. (Fråga mig inte hur fan hon tänkte) Hon verkar hata min kompis över allt annat och kände en kille som våldtagit förr. Så vad gör hon? Jo hon snackar med killen, ger honom min kompis adress, hennes telefonnummer, berättar vilken skola hon går på, hur hon ser ut.. you name it.

Killen tar kontakt med min kompis, börjar hota henne på sms, ringer mitt i nätterna.. och våldtar henne tillslut när hon är på väg hem en dag. Min kompis har alltid haft det as svårt hemma med en förälder som inte bryr sig ett jävla skit om henne så när det här hände anklagade hon sig själv istället. Tänkte att hon kanske förtjänad det eftersom hon inte trodde att han skulle göra nått av sina hot. Hon anmäler därför inte våldtäckten. Men, hon ser däremot till att han inte kan göra samma sak igen. Två kompisar från en annan stad kommer upp, söker reda på killen & krossar en pungkula & bryter av hans armar. Killen flyr sedan stan och har inte setts sen dess.  Vissa kanske tycker dom var för hård med honom, men inte jag. Min kompis kanske aldrig kommer kunna få barn eftersom killen bland annat körde upp en trasig flaska i henne. Hon drömmer mardrömmar varje natt, kan inte ha folk bakom ryggen, ta bussen eller ha någon som håller i henne längre. Hon har nästan helt tappat lusten för sex och känner sig alltid äcklig. Hon mår helt enkelt värdelöst och har till och med haft tankar på att ta livet av sig.

Killar som gör sånt här förtjänar att straffas. Jag förstår att man kan bli oskylldigt anklagad, och det är förjävligt. Men när en människa våldtar mer än en gång - då är det straff som gäller. Fängelse eller nått annat bryr jag mig inte om, bara dom inte gör om det.

Det här blev långt men jag tycker ni som skriver att det inte finns nått att göra åt sånt här & som skriver att tjejerna ska tänka på hur dom ser ut mm ska förstå hur det här kan kännas som tjej och hur jävla mkt det förstör.
Senast redigerat av Janina (25 februari 2008)

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 februari 2008
Janina skrev:
Men, hon ser däremot till att han inte kan göra samma sak igen. Två kompisar från en annan stad kommer upp, söker reda på killen & krossar en pungkula & bryter av hans armar. Killen flyr sedan stan och har inte setts sen dess.  Vissa kanske tycker dom var för hård med honom, men inte jag.

för hård mot honom?? jag tycker hellre att dom var för snäll mot honom mad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Darth Vader
1 644 Inlägg
25 februari 2008
Det är så att det kryper i hela kroppen när man läser sånt här, hur en människa kan rasera en annans liv på 10 minuter, fyfan!

Man kan bli så fruktansvärt frustrerad, tänk om man mötte en sådan, vad hade stoppat någon med mer än 5 hjärnceller från att i ett vredesutbrott banka livet ur det jävla äcklet.

Att folk inte klarar av att i 3 sekunder sätta sig in en annans situation får en verkligen att tvivla på människan som ras ibland...
Senast redigerat av DoWahDiddy (25 februari 2008)

Braaaaap?

Sök