3525
Sök

Dags att köpa bil nu då. behöver lite tips.

Fattig drömmare
123 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Ja nu är det ca en vecka kvar tills uppkörningen (och förhoppningsvis körkortet) och hade tänkt införskaffa mig en kärra i samband med det. Jag har en budget på ungefär 22-23k. Volvo 855an från runt 95 har intresserat mig väldigt mycket. Snygga, säkra, rostfria, lätt o fixa reservdelar till o gott om tillbehör till dom. Dom drar ju rätt mycket bara. Jag kommer nog lägga ner rätt mycket tid på att få den snygg på både in o utsidan (dock ej pimp my ride klass) men jag kommer nog inte lägga ner så mycket på att trimma den osv, iaf inte de 1-2 första åren. Men det jag vill ha av er är tips på andra modeller som jag kan ha missat. Det där om de e snygga eller inte är inget som ni behöver bry er om då smaken är personlig, men resten kan ni gärna ta med i ekvationen.

btw min första post smile

Darth Vader
1 644 Inlägg
27 februari 2008
Jag hade satsat på en bmw e30 för ca 15k, och snyggat upp den för resten, oj vad fin den hade vart då smile

Om du är sugen på volvo, hade jag tatt en 240 för ca 10-15, gärna en turbo, och sen snyggat upp, ojoj!
Senast redigerat av DoWahDiddy (27 februari 2008)

Braaaaap?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 februari 2008
Har du 23k att köpa bil för, köp inget dyrare än 17-18.
Behövs nästan alltid lite pengar strax efter ett bilköp och speciellt i den prisklassen.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 februari 2008
Volvon är väl ett vettigt val. Som du själv säger, snygga & säkra. Dessutom är reservdelar inte så dyra (till skillnad från BMW, DoWahDiddy! wink ) och den är hyfsat lättmekad!

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Darth Vader
1 644 Inlägg
27 februari 2008
Att bmw:s reservdelar skulle vara så fruktansvärt mycket dyrare förstår jag inte att folk fortfarande hasplar ur sig, så farligt är det inte tongue

Håller med John87 här, köp inte bil för alla pengar, det tillkommer försäkring, mycket bensin de första dagarna smile och lite annat pill smile

Braaaaap?

Fattig drömmare
123 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Tack för tipsen. Asså jag hade tänkte 22-23 för bilen, sen har jag lite extra för o pimpa den smile

Sök