2801
Sök

b20 som knackar

37 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
tjena! min b20 knackar som fan när varven ändras som om nåt av ramlagren är slut. men den går fint på alla fyra och det kommer även lite vit rök ur vevhusventilation. och innanför remskivan så blåser det och spottar lite olja. den är totalrenoverad för 10-15 mil sen och gick fint efter renoveringen men rätt som det va så började den knacka. nån som vet vad som kan vara galet?

Det lilla jag gör, Det gör jag bra.

Reparatör
630 Inlägg
24 februari 2008
C-Bass skrev:
tjena! min b20 knackar som fan när varven ändras som om nåt av ramlagren är slut. men den går fint på alla fyra och det kommer även lite vit rök ur vevhusventilation. och innanför remskivan så blåser det och spottar lite olja. den är totalrenoverad för 10-15 mil sen och gick fint efter renoveringen men rätt som det va så började den knacka. nån som vet vad som kan vara galet?

du kanske inte dragit rätt moment på vevstakslagren så det e på g isär . Hoppas du kollat så du har oljetryck mm innan du testar vidare .

905 Inlägg
25 februari 2008
det är inte så att den tickar på ventilerna bara? prova justera in ventilspelet.

152 Inlägg
25 februari 2008
har du kvar orginal backelit kamdrev så kolla det, 2ggr har centrumet lostnat fär mig med rejält knack som följd...

It´s Better to burn out than fade away

37 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
nej det var svänghjulet som hade lossnat smile

Det lilla jag gör, Det gör jag bra.

152 Inlägg
28 februari 2008
hahah ja då kan jag fan tro det kanckar... tur det itne var en japps eller en tysk, då hade hela motorn skakat sönder smile

It´s Better to burn out than fade away

Sök