3694
Sök

Ny färg i garaget!

11 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Hallå! Jag behöver hjälp! Det är nämligen så att vi ska slänga upp lite ny färg på väggarna i garaget, och jag vet inte i vilka färger vi ska måla. Golvet kommer att vara mörkgrå klinkers. Där kommer att vara två gula bilar. Det är alltså tre väggar och tak som skall målas,

Är det någon som har någon idé? Det finns inga dumma förslag wink

/Viktor

3 113 Inlägg
26 februari 2008
vad sägs om "main-väggen", alltså väggen mittemot stora dörren o taket i svart färg.. sedan vägarna på sidorna är ena väggen gul och andra vit wink

sedan skulle det ju vara najs om du kunde göra små motiv som kunde flyta in i main-väggen som t.ex ett glut snett "VW"-logo, alltså från den gula väggen till den svarta eller något.. smile eller något annat motiv såklart.
samma sak från den vita väggen kanske också big_smile äsch jag vet inte.. är asdålig på att förklara så jag skulle nog behöva PS smile

Semper Fi

11 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Bra idér, lite svårt att förklara kan jag tänka mig, jag är lika dan själv. något med svart är nog jag inne på också smile

Large Cap
1 816 Inlägg
26 februari 2008
Tycker det ska vara helvitt, blir nog bra tillsammans med golvet. smile
Sen har du några snygga spottar i taket och så har du det lite cleant med verktyg osv.
Då har du ett drömgarage. wink

3 113 Inlägg
26 februari 2008
cebT skrev:
vad sägs om "main-väggen", alltså väggen mittemot stora dörren o taket i svart färg.. sedan vägarna på sidorna är ena väggen gul och andra vit wink

sedan skulle det ju vara najs om du kunde göra små motiv som kunde flyta in i main-väggen som t.ex ett glut snett "VW"-logo, alltså från den gula väggen till den svarta eller något.. smile eller något annat motiv såklart.
samma sak från den vita väggen kanske också big_smile äsch jag vet inte.. är asdålig på att förklara så jag skulle nog behöva PS smile

http://img166.imageshack.us/img166/4857/jaduvm2.png
Ursäkta röran men det är jag som försöker rita i paint! big_smile

Semper Fi

11 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
men vitt är väl lite tråkigt. men det är cleant! där kommer inte vara några verktyg alls, de har vi på pappas jobb. det ska bli som ett finrum för våra bilar. (och kanske någon cykel i ett hörn).
men tanken på vitt är lite frestande ändå, hmm.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
26 februari 2008
2 gula bilar... tro fan att ni ska ha blåa väggar big_smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Large Cap
1 816 Inlägg
26 februari 2008
Det blev rätt bra ju. big_smile

11 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
@HyperSonica: nja inte blått.

@cebT:  det blev riktigt fräsigt. verkligen. till och med farsan tyckte att det var bra!

kul att ni engagerar er så i mitt garage.
Senast redigerat av vitler (26 februari 2008)

3 113 Inlägg
26 februari 2008
jora, man vill ju dela med sig sina idéer.. håller ju på lite med design m.m. så jag är på hugget med så många utmaningar som helst.. och detta var det första som poppa upp i mitt huvud när jag läste ditt inlägg.

motiven får ju såklart vara vad som helst.. dock såg ju att du var mer eller mindre inom VW-träsket så.. jag tog det som ett exempel smile

Semper Fi

11 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
heh, jepp. där skall stå en golf och en Audi rs4. men vw och audi hör ju lite ihop, så det blir ett härligt tema det med.
jag gillade din flame, önskar att jag med kunde ritat sådana. Nä tack för ikväll, nu går jag och lägger mig. god natt!

Bildrulle
499 Inlägg
27 februari 2008
Checker mönster, vitt och svart på väggarna, grått golv då, vitt tak.

Checker är ju synonymt med bilar och racing (målflaggan). Tycker jag passar oavsett bilfärg.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
27 februari 2008
jag gick förbi ett garage för ett tag sen so hade svart tak och oranga veckar me lagomt bred svart rand i mitten av väggen.. såg riktigt nice ut.. så de kanske skulle va nått?

11 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
jo checker har vi ju tänkt på. det är ett alternativ.

Superdtms förslag är inte helt fel ändå.

OEM <3
6 957 Inlägg
27 februari 2008
Med tanke på golvet så skulle ja köra på vita väggar, lite schyssta tavlor på bilen?
Annars kan du ju satsa på en fondvägg? med ngt snyggt mortiv och sen som nämndes ovan
spotlights FFS tongue

OEM <3

11 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Spottar hade varit trevligt. det är många idéer som snurrar runt i huvudet nu.

såhär ser garaget ut nu, lite photoshopat för att bli av med diverse cyklar och annat mög:
http://pici.se/thumbs/t_HBPcbRwXO.gif

Sök