3193
Sök

svänghjul volvo940

1 400 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Hej! jag har fått problem med svänghjulet på min volvo ( tror att det är svänghjulet) det vibrerar kraftigt och så är det broblem med tändningen. jag har en volvo 940 årsmodell 91.Och vad jag har hört så ska det vara ett specielt svänghjul på den årsmodellen ( ej standard ).är det någon som vet vad det är för svänghjul och om det går att renovera eller om man måste köpa ett nytt ( och det har jag inte så stor lusst med då jag inte vill slänga ut med för mycke pengar på en så gammal bil. Det är en b 230fb motor

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

136 Inlägg
28 februari 2008
det är det dubbelmassiva svänghjulet, och är på alla b230 motorer från 86 om jag inte tar helt fel, men garanterat 88. de svänghjulen har en viss förmåga att gå sönder snabbare än de gamla till b21-b23.

om du ska köpa ett beg s-hjul tänk på att få det med hålen för givaren

man måste våga satsa för att kunna vinna

10 287 Inlägg
28 februari 2008
Njäää
Dubbelmassehjulet sitter så vitt jag vet bara på motorer med M90.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

948 Inlägg
28 februari 2008
micke7406 skrev:
Hej! jag har fått problem med svänghjulet på min volvo ( tror att det är svänghjulet) det vibrerar kraftigt och så är det broblem med tändningen. jag har en volvo 940 årsmodell 91.Och vad jag har hört så ska det vara ett specielt svänghjul på den årsmodellen ( ej standard ).är det någon som vet vad det är för svänghjul och om det går att renovera eller om man måste köpa ett nytt ( och det har jag inte så stor lusst med då jag inte vill slänga ut med för mycke pengar på en så gammal bil. Det är en b 230fb motor

sitter svänghjul, kamrem rätt? bytt tänddelar?

vibrationerna : har du bytt stödlagret för kardanen?

Sök