2223
Sök

Volvo 850 GLT Avgassystem

Sjölejon
80 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
#1
Hej, har en fråga!

Vad är lämpligaste seriösa avgassystemet till en 850 glt som inte kostar allt för mycket men är hyffsat bra och låter fint? Länka gärna om ni har några tips!

/Jocke

^.^

14 Inlägg
30 maj 2007
#2
Här har dom bra avgassytem till volvo för en hyfsad peng!! Dom finns i olika utföranden och låter mkt bra.

http://www.jt-tuning.se

Volvo Original, det är grejer det!!!

684 Inlägg
30 maj 2007
#3
Dom har jhu bara 3" på JT, har hört att 3" skulle inte vara särskilt bra på bilar utan turbo, det hämmar snarare motoreffekten, för den för inte lika mycket motstånd. eller har jag fel? har hört att 2,5" är bättre på bilar utan turbo iaf.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Sjölejon
80 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
#4
Okej tackar : )

^.^

2 Inlägg
10 juni 2007
#5
villon skrev:
Dom har jhu bara 3" på JT, har hört att 3" skulle inte vara särskilt bra på bilar utan turbo, det hämmar snarare motoreffekten, för den för inte lika mycket motstånd. eller har jag fel? har hört att 2,5" är bättre på bilar utan turbo iaf.
Stämmer bra det har iaf hört samma sak.

26 Inlägg
5 september 2007
#6
Jag har en volvo 850 glt 20v. Jag tog bort orginalljudämparen o satte ett rör där istället..satte på en japsdämpare längst bak o nu låter den så trevligt så smile
Billigt vart det med..betalade 948:- för japsen på Micro.
Senast redigerat av piison (5 september 2007)

Glad fåne
103 Inlägg
29 februari 2008
#7
själv tänker jag köpa lösa rör o böjjar.. blir 2.5" raka rör med en fin dtm på slutet wink kommer brumma gott men ändå inte låta som en skruttig gammal 240 med hål överallt big_smile



Sök