hur många bar/PSI ska oljetrycket ligga på? 200sx s13

First
28 februari 2008 · 219 Inlägg

som rubriken lyder hur många bar/PSI ska oljetrycket ligga på?

ca18det

Mickius
28 februari 2008 · 4 670 Inlägg

200sx_bengan skrev:
som rubriken lyder hur många bar/PSI ska oljetrycket ligga på?

ca18det

min ligger på 2,8- 2,9 på tomgång! just nu iaf! har inte testat o kört med bilen så kan inte svara på det andra!

First
28 februari 2008 · 219 Inlägg

okej min står på 100PSI när jag stardade den idag men det var inte i många sec som jag hadde bilen igång efter som att jag kollade efter läkage. 100PSI=7Bar

zovix Maskinbefäl
29 februari 2008 · 1 038 Inlägg

200sx_bengan skrev:
okej min står på 100PSI när jag stardade den idag men det var inte i många sec som jag hadde bilen igång efter som att jag kollade efter läkage. 100PSI=7Bar

Det hörs på gränsen mot högt det. Finns många anledningar till varför, en kan vara att kanalerna är igensatta av koks, en annan är att tryckregleringsventilen fastnat i stängt läge.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
First
29 februari 2008 · 219 Inlägg

okej. men då borde bilen haft likahögt tryck som innan ja monterade den andra givaren till en mätare ia-stolpen?

First
29 februari 2008 · 219 Inlägg

eller kan jag ha kopplat fel? men det tror ja inte att jag har gjort , men en då?!

Mickius
29 februari 2008 · 4 670 Inlägg

200sx_bengan skrev:
eller kan jag ha kopplat fel? men det tror ja inte att jag har gjort , men en då?!

går mätaren till 7 bar? så den går i botten ungefär?

First
29 februari 2008 · 219 Inlägg

japp den går i båtten , men jag tror att ja har kommit på felet. tror att givaren är sönder. för när jag kopplar ur kabeln som får till givaren från mätaren så går mätaren i båtten igen . då är bara plus och jord inkopplade.

AntonK
29 februari 2008 · 208 Inlägg

tror alla bilar har en min värde. vet att VAG har iaf minst 2 bar vid 2000varv/min *varmkörd motor* skulle gissa att en diesel har lite högre värde.

min bmw ligger på 2bar på tomgång.

Scania har ett minvärde på 0.5bar på tomgång. annars orkar ju int motorn pumpa runt olja och smörja som det ska!!!

Wrum!
First
29 februari 2008 · 219 Inlägg

okej men ja tror att jag har kommit på felet som står ovan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang