3459
Sök

Biltemas lättmetallfälgar..?

245 Inlägg
27 februari 2008
Andreas_ace skrev:
Dem lämnar fortfarande 2 års garanti på fälgarna, så vad säger att dem ska vara skit?

Om dem går sönder så mycket som många säger så borde biltema gått i konkurs för länge sedan.
J**vla gnäll runkare

Kan inte mer än hålla med dig om dessa gnällrunkare lol som var ett nytt uttryck för mig.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
27 februari 2008
Andreas_ace skrev:
Dem lämnar fortfarande 2 års garanti på fälgarna, så vad säger att dem ska vara skit?

Om dem går sönder så mycket som många säger så borde biltema gått i konkurs för länge sedan.
J**vla gnäll runkare

Jag jobbade på en Biltema butik i ett halvår med reklamationer, sålde en hel del fälgar och fick ändå inte en enda reklamation(vi fick ju även reklamationer på varor köpta på andra varuhus).
Biltemas verktyg med 10års garanti är helt ok...
Men att köpa något som är kritiskt för bilens funktion såsom tändstift, oljefilter, remmar eller liknande skulle aldig falla mig in. Sen ska vi ju inte tala om resten av krimskramset de säljer... sprayfärg m.m. smile

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 februari 2008
Gozze skrev:
komigen ni kan itne tracka ner på biltemas fälgar om ni har en "kompis" det är ungefär som att jag sku säjja

"en kompis mammas kusins leksakståg hade biltema fälgar och dom sprack när han körde"

Det såg inte kul ut, två ekrar hade hemska sprickor och en liten flisa hade åkt ur. Vi vågade inte köra hem på den och det var lite svårt att reklamera den på Biltema, men det gick till slut. Men visst, vi kan säga att det var jag då... hmm

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Fattig drömmare
123 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
hm man kanske ska testa med en uppsättning fälgar då. de e ju ändå bara 2400 för 4 vilket e lite lättare o svälja mot andra ställen där de kostar 2000/st.

Kan någon förklara vad anmärkning 1 och 5 innebär? anm 2 till 4 e ju samma på alla så jag bryr mig inte där. (ska va till en 850)

Vad kan de kosta sen att dra på ett par mellanbilliga sulor på de fälgarna sen, på 7X17" modellerna.

Team-Adolfsson: De borde räcka med typ 2 lager klarlack då eller?

2 924 Inlägg
28 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
peegee skrev:
ironhead skrev:
biltema kan ju sponsra mig så jag får  köra hårt me desa biltemafälgar

Hehe... det är nog ganska lååångt ifrån Biltema’s affärsidé wink

Biltema sponsrar ju redan en rally eller racingförare tongue

Fast jag tror iofs det är rätt ont om deras produkter i den bilen wink

Jo, att sponsra en tävlingsbil med ekonomiska medel för att deras logga ska synas på officiella tävlingar är inte alls samma sak som att sponsra privatpersoner med deras alufälgar ....så fortfarande långt ifrån deras affärsidé wink
Senast redigerat av peegee (28 februari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

410 Inlägg
28 februari 2008
TCG skrev:
Andreas_ace skrev:

J**vla gnäll runkare

Jag jobbade på en Biltema butik i ett halvår med reklamationer, sålde en hel del fälgar och fick ändå inte en enda reklamation(vi fick ju även reklamationer på varor köpta på andra varuhus).
Biltemas verktyg med 10års garanti är helt ok...
Men att köpa något som är kritiskt för bilens funktion såsom tändstift, oljefilter, remmar eller liknande skulle aldig falla mig in. Sen ska vi ju inte tala om resten av krimskramset de säljer... sprayfärg m.m. smile

fast dom säljer ju tändstift från sagem som leverar original till en del franska bilar bland annat och så har dom vissa bosch som också är original. Sen så är många av deras filter köpta från mann så det är inte så jäkla illa med biltemas delar fast det är klart att de delarna som de står biltema på är nog inget att lita för mycket på. Vad gäller biltemas fälgar så har jag fått höra från en däckverkstad att dom ska vara riktigt jobbiga att balansera. Han som hade verkstaden tyckte att det var de sämsta han sett, att dom var så illa så två av fälgarna gick inte att balansera alls.

mulle mek
679 Inlägg
29 februari 2008
vafan det är 5 års garati på biltemas alu fälgar. går dem sönder eller knäcks eller va som helst är det bara o gå in med dem till butiken så får man ut en ny eller aa så många som är skadade/knäckta  etc . så det är värt o köpa wink  jag ska köpa fälgar på biltema.

Gasar tills det Rasar !!!

Sök