3435
Sök

Missbruket av ordet ''stilren''

4 571 Inlägg
13 november 2005
Castel skrev:
Stilren enligt mig är när en de prylar som är gjorda på bilen smälter samman som klipt o skuret så man nästan kan tro det är orginal.

Men det är ju min definition alla har ju ett eget ord på stilren wink

// Linde

jo den varianten är jag inne på med.  förfinat orginal helt enkelt!

736 Inlägg
13 november 2005
stilren = ren stil? En standardbil som är ombyggd till rallybil och som ser ut som en sådan borde därför kallas för stilren. Men det brukas ju inte därefter, ex om "stylad" är en stil och en bil är stylad skulle man kunna kalla den för stilren. Jag brukar använda mig av stilren på bilar som är "rena" bort med lister och sånt, men det är ju enligt mig själv lite fel...

30 Inlägg
13 november 2005
_golf_ skrev:
Är det bara jag som tycker att det är irreternade när folk skriver att t.ex en välbevarad orginal saab 9000 är stilren?
ingenting är ju gjort på den, det är skillnad på fint skick och stilrenhet.

Enligt mig är en bil stilren när den är smakfullt stylad ( nedlackad, sänkt, nya fälgar och ''renare'' dvs utstående plastgrejjer typ handtag bytta så man får en renare yta)

Missförstå mig inte

håller helt och hållet med dig big_smile

12 086 Inlägg
13 november 2005
Stilren består av två ord, stil och ren. "stil" är väldigt svårt att få en bestämd definiering av då det finns lika många svar som de som det finns bilar på jorden. "ren" är möjligen lite lättare att definiera då det i bilsammanhang ofta innebär släta ytor utan emblem, handtag och andra utstickande linjestörande föremål. Men även där en värdering för var o en.

Så det är igentligen ganska meningslöst att diskutera om vad ordet stilren betyder mer än att få folks åsikter om det.

ett ganska pessimistiskt men ändå vettigt uttalande av mig!smile

Webmaster
133 Inlägg
14 november 2005
jag har försökt hålla min stilren! hehe!

om jag lyckats det e nog upptill vad ordet innebär för varje person wink

Mvh. Tobbe

"A Johlsson"
302 Inlägg
14 november 2005
"Stilren består av två ord, stil och ren. "stil" är väldigt svårt att få en bestämd definiering av då det finns lika många svar som de som det finns bilar på jorden. "ren" är möjligen lite lättare att definiera då det i bilsammanhang ofta innebär släta ytor utan emblem, handtag och andra utstickande linjestörande föremål. Men även där en värdering för var o en."

Word.

121 Inlägg
25 februari 2006
Trådstartare
bumb

9 108 Inlägg
25 februari 2006
dasonyistozon skrev:
"Stilren består av två ord, stil och ren. "stil" är väldigt svårt att få en bestämd definiering av då det finns lika många svar som de som det finns bilar på jorden. "ren" är möjligen lite lättare att definiera då det i bilsammanhang ofta innebär släta ytor utan emblem, handtag och andra utstickande linjestörande föremål. Men även där en värdering för var o en."

Word.

Det där håller jag helt med om smile

Jag har byggt min bil helt och hållet för att den ska vara stilren, ändå är det fruktansvärt mycket gjort med den, väldigt mycket som inte ens syns, just för att den ska hållas clean/stilren

Är det för mycket gjort med min bil för att den ska vara stilren? Har ju i princip ändrat varenda del på karossen/kjolpaketet.

Maizer
25 februari 2006
Din är stilren förutom de stora luftintagen och neon överallt smile

9 108 Inlägg
25 februari 2006
mmjo men neonet har jag nog bara använt en gång och det var när vi tog bilderna wink

Sök