3377
Sök

Volvo b230k förgasaremotor. Skakar som bara den när man vrider av nyckeln.

12 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Hej.
Har ett litet problem med min 740 -85. När man stänger av motorn skakar hela bilen. Den misständer alltså.
Någon som har haft samma problem och lyckats lösa det? Och isåfall hur? Sen har jag lite problem med förgasaren. Tror det är den som spökar eller att den inte får bränsle ordentligt. Har bytt massa slangar och tagit bort överflödiga slangar från då AC var inkopplat. Men den blev lite piggare men den går ändå inte riktigt hundra än. Nån som vet vad det kan vara för fel? Har bytt förgasare men de hjälpte inte vidare mycket..

21 761 Inlägg
2 mars 2008
Enligt rephandboken så har den förgasaren en bränsleavstängningsventil som bla ska förhindra glödtändning, när tändningen vrids av så ska ventilen stängas. Kolla att den ventilen fungerar som den ska. Kolla också tändstiften så att de inte är dåliga eller är för "varma", dvs har fel värmetal.

12 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Ja, det låter vettigt att det kan vara den som är felet.. Ska ta mig en kik i boken smile Tack wink

EinarL lämnar ALDRIG ngt åt slumpen!
77 Inlägg
4 mars 2008
Kan vara väldig sotig topp så det orsakar självtändningar. Slå i lite 2-takt olja i tanken. Det är mycket bättre än det skit du köper på macken!

Ifrågasätt ALDRIG EinarL!
P.S ngt SBP finns ej!!! www.bilprovningen.se D.S

Sök