3735
Sök

Vad gör man om kablen går av i kontakten?

Kocken
487 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/16716/272104_luvh2p.jpg
Detta är vad som har hänt. Kabel B har gått av precis i kontakten. Hur löser man detta? Känns lite svårt att löda. och hur ska man trycka för att få bort hela kontakten? Har försökt på alla vis! har använt en del våld men vill inte gå över till att använda brutal våld.

Förresten, kontakten sitter på en Z32 LMM på Nissan 200SX S13
Senast redigerat av Bebbo (4 mars 2008)

Kejsare
547 Inlägg
4 mars 2008
Sladden sitter väl i en sorts kabelsko? Det ska finnas små stift som man kan böja in med typ en nål, så går det att ta ut hela kabelskon sen

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Kocken
487 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
vart sitter de stiften? tippar att man måste få loss hela kontakten för att komma åt, eller?
Senast redigerat av Bebbo (4 mars 2008)

10 287 Inlägg
4 mars 2008
Ja, du måste få loss hela kontakten. Vänta och låt någon med en Nissan svara exakt hur eller posta på en SX200 klubb och kolla.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 mars 2008
ja du måste ha lös kontakten, men den sitter med 2 små stift man kan trycka ut med en vanlig mini mejsel, men sen måste ud fara o köpa nytt stift de där är " engångs" dom sitter oftast inte kvar andra gången man ska försöka trycka dit dom, men hur du ska få lös kontakten vet jag inte.

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Kocken
487 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Ja, du måste få loss hela kontakten. Vänta och låt någon med en Nissan svara exakt hur eller posta på en SX200 klubb och kolla.

/Göran

ja självklart passar de bättre att fråga på 200sx.nu´s forum, men det är ju inte lika många medlemmar och därför inte lika snabba svar. brukar oftast fråga här först, sen där

10 287 Inlägg
4 mars 2008
Ge oss lite mera bilder ur flera vinklar runt om kontakten. Då kan vi nog lista ut det.

/Göran

(Groucho Marx).

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 mars 2008
På långsidorna brukar det sitta spärrar, antingen om du lyckas lirka en en nål från baksidan och leta reda på spärren eller om du tar en framifrån och trycker hela vägen igenom... Finns fina verktyg, VAG verkstäder ska ha dessa verktyg vilket även bör passa i din...

10 287 Inlägg
4 mars 2008
VAG = AMP Minitimer. jag vet inte om Nissan kör med AMP även om det ser misstänkt ut.
(Jodå, jag har en låda med VAG verktygen....)

/Göran

bumpe skrev:
Finns fina verktyg, VAG verkstäder

(Groucho Marx).

Kocken
487 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Nu har jag i allafall fått loss kontakten, ska snacka med en på jobbet som är duktig på elektronik om han kanske kan fixa. Jobbiga är bara att man nyss har lödigt fast kontakten till bilens kabelhärva, så antingen får han komma hem till mig, eller så får man börja knippsa.

10 287 Inlägg
5 mars 2008
Bebbo: Hela kontakten ser ut som ett sprängt skithus. Se till att du får tag på en tätande gummikåpa och vaselinfyll gärna kontakten bakifrån.

/Göran

(Groucho Marx).

Kocken
487 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Bebbo: Hela kontakten ser ut som ett sprängt skithus. Se till att du får tag på en tätande gummikåpa och vaselinfyll gärna kontakten bakifrån.

/Göran

kan du utveckla lite? varför fylla med vaselin? ser ut som ett sprängt skithus? de ända är ju att man var lite nära med värmen när jag skulle fixa krympslangen på kontakt E

Men vart får man tag på sånna där stift så man kan byta ut det när man väl får bort det?

volvoraggare
4 776 Inlägg
5 mars 2008
mekonomen biltema ja på i stort sätt alla ställen har ju såna sen behöver du en smal tång för att dra ut kontakten med

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Kocken
487 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
hur ska man klämma med tången? som alternativ A eller B? Nu menar jag hur man ska trycka ihop det för att dra ut den?

http://www.garaget.org/gallery/archive/16716/273603_eq1eqn.jpg

Sök