Vilken årsmodell är det du vill trimma ?!
Skriver lite gällande Impreza GT i första hand.
- Installera en Daves dewice och ha en laddtrycksmätare installerad att gå efter, original turbo går bäst vid ca 1bar. Inbyggd spärr går in vid drygt 1.2bar
- Tänk på att en "icke" STI modell har en växellåda som ger upp vid ungefär 300 häst
- Original turbo ochspridare klarar ungefär 270 häst med annat BPU.
- Tänk på att inte bara byta avgas-system och filter, dump, höjja laddtrycket och köra. ( det finns några exempel på impreza ägare som gjort detta med resultatet av en rasad motor)
- Börja med att installera en Knocklink så att du har kolla på läget när du trimmar.
- Sen är mitt tips absolut inget vanligt chippande av dessa bilar, inga piggyback system utan satsa på riktiga grejjer om du vill trimma och lämna in för mappning hos någon med kunskap, ex autotech!