3929
Sök

lackning av kjolar

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Tjena!

Det är en sak jag skulle behöva hjälp med. Det är så att jag ska lacka några kjolar till min bil, sidokjolarna är redan lackade så dom har jag bara tänkt matta ner bara och slänga på den nya lacken. Men bakkjolen däremot är olackad och samma med framläpparna.

Jag har köpt en hagmans plastprimer som gör att färgen ska fästa bättre på plast, men det jag undrar är om jag måste ha både plastprimer på och grundlack före jag lägger på bas-lacken? eller räcker det med plastprimern?

tacksam för svar

...tror jag, är dock inte helt 100...

283 Inlägg
8 mars 2008
plastprimer lägger du bara på vid genomslipningar, sedan ska du lägga på grundfärgen för att få sammma färgton på på hela kjolen, så inte det blir lite ljusare där och mörkare där!!!
primer läggs bara på genomslipningar inget annat:)

Lackerare
159 Inlägg
8 mars 2008
Håller med bear-volvo.....plastprimer används som han sa bara vid genomslipningar för att lacken skall få fäste.

Du ruggar bara upp den befintliga lacken och använder denna som grundfärg....på det sättet får den nya lacken ett bättre fäste.

OBS: var bara riktigt nogran med rengöringen innan lack så att du slipper få dåligt slutresultat.
Tänk också på att plasten är ett "levande" material som flexar.....detta kan sedan resultera i "sprickningar" i lacken...det finns mjukmedel att blanda i lacken för att få en mer tänjbar lack.

Lycka till

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/

Sök