3424
Sök

Turbo hos SBP?

12 086 Inlägg
3 april 2005
Trådstartare
#1
Jag hörde nyligen en ganska kul sak.
Om man turbokonverterar en bil och sen när man besiktar den så ställer man ser laddtrycktet till 0 och kopplar ur insugsbiten, att man sen kan säga till besiktningsmannen att den sitter där i ljuddämparsynpunkt.

Och att det ska duga som anledning? Frågan är vad som säger att man inte får ha det? men men..
har något hört samma lr om någon tillomed har prövat det så skriv!!
Det skulle ju underlätta oerhört i framtiden

170 Inlägg
3 april 2005
#2
Jag körde igenom min sierra som var turbokonverterad utan problem när jag bes den
då rörde jag inget, den laddade och hela biten

V8 Power

252 Inlägg
3 april 2005
#3
Ja men på en volvo skulle det inte funka... där kollar de till och med nummret på motorn så att man inte bytt till insprutare...

//Janne

76 Inlägg
4 april 2005
#4
Janne skrev:
Ja men på en volvo skulle det inte funka... där kollar de till och med nummret på motorn så att man inte bytt till insprutare...

har jag aldrig varit med om... dessutom så är det betydligt enklare att bara kolla om det sitter förgasare eller sprut än att kolla motornumret! dessutom så bryr dom sig inte om man bara byter till sprut på sin gamla förgasarmaskin... jag har också besiktat med manuell (B230A+M46) i en bil reggad med automat (B21A+AW 03-71) utan att dom sa något!


Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
4 april 2005
#5
Janne skrev:
Ja men på en volvo skulle det inte funka... där kollar de till och med nummret på motorn så att man inte bytt till insprutare...

Så är det när du registreringsbesiktar en volvo efter att ha bytt motor, inte i en vanlig besiktning.

- Time Attack -


Sök