Bygga baslåda i en S40?

Mankan1978 Son Of Murphy
11 september 2007 · 782 Inlägg

Har just skaffat mig en S40 T4 som jag vill bygga en baslåda i, frågan är bara om det verkligen fungerar?
Tänkte på det att det är en ny bil, mycket isolering och mycket lufttät... Vill absolut inte göra någon inverkan på klädsel eller hatthyllor, och vill ha tryck in i bilen...
Är det helt kört, eller fungerar det o bygga? Jag kommer ha en 10" bas i just nu, men vill veta hur det låter, och OM det ens låter?

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
11 september 2007 · 3 585 Inlägg

Det är enligt mig lätt att få ljud i dem. kolla M_a_c hans bygge är REDIGT snyggt.. och basrigg för ca 1500kr(bas och steg) och spelar 128db eller vad det var. hör även med han om du vill veta nått

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Mankan1978 Son Of Murphy
11 september 2007 · 782 Inlägg

ToTTeN skrev:
Det är enligt mig lätt att få ljud i dem. kolla M_a_c hans bygge är REDIGT snyggt.. och basrigg för ca 1500kr(bas och steg) och spelar 128db eller vad det var. hör även med han om du vill veta nått

Kollade hans installation och den var inte alls i närheten av det jag vill ha.

1. Jag kommer att använda en 10" kanske två, det får jag se.
2. Jag kommer att ha basen FRAMÅT i bilen för att få trycket I bilen o inte utanför... hmm (man spelar ju för sig själv inte för någon annan)

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
12 september 2007 · 3 585 Inlägg

jasså. och du är helt 100%ig på att det spelar bäst med basen innåt?. i min spelar det bäst med basen utåt.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Mankan1978 Son Of Murphy
12 september 2007 · 782 Inlägg

ToTTeN skrev:
jasså. och du är helt 100%ig på att det spelar bäst med basen innåt?. i min spelar det bäst med basen utåt.

Det var ju lite det som var problemet, jag AVSKYR att det låter mer ut än in, typ skrammel om nummerplåt osv. Vill ha basdunket i ryggen liksom... hmm

RouziMotorsport Jag vill ha effektivitet! big_smile Närå, men den ska iaf fylla sin funktion o ta upp lite plats i skuffen, därför väljer jag märket Mutant. Men det har inte med den egentliga frågan o göra, utan är det möjligt (iochmed att det är en sedan) att få ett bra dunk inne i bilen, med basen/arna vända framåt???
Hade prolemet i min förra bil Audi 100 C4 att det var FÖR tätt i skuffen, så en helt korrekt mätt låda spelade skitdåligt, som om den fick för lite luft... hmm

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
M1Get
12 september 2007 · 360 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Det var ju lite det som var problemet, jag AVSKYR att det låter mer ut än in, typ skrammel om nummerplåt osv. Vill ha basdunket i ryggen liksom... hmm

RouziMotorsport Jag vill ha effektivitet! big_smile Närå, men den ska iaf fylla sin funktion o ta upp lite plats i skuffen, därför väljer jag märket Mutant. Men det har inte med den egentliga frågan o göra, utan är det möjligt (iochmed att det är en sedan) att få ett bra dunk inne i bilen, med basen/arna vända framåt???
Hade prolemet i min förra bil Audi 100 C4 att det var FÖR tätt i skuffen, så en helt korrekt mätt låda spelade skitdåligt, som om den fick för lite luft... hmm

hade du den basen vänd mot ryggsätet?

Berndta
9 februari 2008 · 21 Inlägg

Har en s40 jag med! Ligger på samma nivå som dig.. vill inverka så lite på bilesns klädsel som möjligt. Jag håller på att planera ett bygge! Har sakerna men inte tiden att installera det! Kommer att bli två 10:or som blir riktade in mot sätet! När vi gjorde ritningen så kom vi fam till att lådan bygger inte mer än 30 cm ut i skuffen! Har också hört det du säger om trycket i ryggen! Är ute efter samma så därför basarna mor sätet!

Senast redigerat av Berndta (9 februari 2008)

R_fused There is no replacement for displacement
9 februari 2008 · 630 Inlägg

jag har kapat upp en skidlucka i min, gör stor skillnad på basen i kupén när man fäller armstödet mot när det är stängt. Finns lite bilder <----------------

Annars är kabeldragning och sånt rätt simpelt i x40, alla lister och sånt är lätt att lossa och färdiga hål till motorrummet mm...

Senast redigerat av R_fused (9 februari 2008)

absolutrobban Maskin Operatör
10 mars 2008 · 130 Inlägg

kolla in hur jag har gjort i min bil med en 12" det spelar skit bra enligt mig och det låter mest inne i bilen..det är ju för dom inne i bilen man spelar inte dom utanför..om man inte är nån 240 raggare vill säga..men jag har basen vänd utåt och det spelar riktigt bra..enkelt och simpelt..

Volvo S40 2,0T
Mankan1978 Son Of Murphy
11 mars 2008 · 782 Inlägg

absolutrobban skrev:
kolla in hur jag har gjort i min bil med en 12" det spelar skit bra enligt mig och det låter mest inne i bilen..det är ju för dom inne i bilen man spelar inte dom utanför..om man inte är nån 240 raggare vill säga..men jag har basen vänd utåt och det spelar riktigt bra..enkelt och simpelt..

Tack för att min gamla tråd kommit upp igen! smile Har inte påbörjat bygget än, har en 40liters öppen låda från min förra bil, som jag bara ska koppla in o se hur det låter. wink Eventuellt så får jag köpa något färdigbyggt, men ska som sagt fixa resten av kabeldragningen först! tongue Har lite styling o göra som står överst på listan just nu! wink

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
absolutrobban Maskin Operatör
11 mars 2008 · 130 Inlägg

Mankan1978 skrev:

absolutrobban skrev:
kolla in hur jag har gjort i min bil med en 12" det spelar skit bra enligt mig och det låter mest inne i bilen..det är ju för dom inne i bilen man spelar inte dom utanför..om man inte är nån 240 raggare vill säga..men jag har basen vänd utåt och det spelar riktigt bra..enkelt och simpelt..

Tack för att min gamla tråd kommit upp igen! smile Har inte påbörjat bygget än, har en 40liters öppen låda från min förra bil, som jag bara ska koppla in o se hur det låter. wink Eventuellt så får jag köpa något färdigbyggt, men ska som sagt fixa resten av kabeldragningen först! tongue Har lite styling o göra som står överst på listan just nu! wink

kabeldragningen är skit enkel i s40..gå på höger sida bara med pluskabeln/ar finns en gummiplug i vägen snet under ratten bara och pet ut och sen går det jätte lätt och dra kablarna vid sidan, bara och slita los mattan på sidan, samma gåller för andra sidan med lågnivå och man vill vara lat och inte slita ur alla inredning stolar och mattor.

Volvo S40 2,0T
Mankan1978 Son Of Murphy
13 mars 2008 · 782 Inlägg

absolutrobban skrev:

Mankan1978 skrev:

absolutrobban skrev:
kolla in hur jag har gjort i min bil med en 12" det spelar skit bra enligt mig och det låter mest inne i bilen..det är ju för dom inne i bilen man spelar inte dom utanför..om man inte är nån 240 raggare vill säga..men jag har basen vänd utåt och det spelar riktigt bra..enkelt och simpelt..

Tack för att min gamla tråd kommit upp igen! smile Har inte påbörjat bygget än, har en 40liters öppen låda från min förra bil, som jag bara ska koppla in o se hur det låter. wink Eventuellt så får jag köpa något färdigbyggt, men ska som sagt fixa resten av kabeldragningen först! tongue Har lite styling o göra som står överst på listan just nu! wink

kabeldragningen är skit enkel i s40..gå på höger sida bara med pluskabeln/ar finns en gummiplug i vägen snet under ratten bara och pet ut och sen går det jätte lätt och dra kablarna vid sidan, bara och slita los mattan på sidan, samma gåller för andra sidan med lågnivå och man vill vara lat och inte slita ur alla inredning stolar och mattor.

Jo det märkte vi! smile
Ja nu om det blir fint väder i helgen så lär vi dra resten... wink
Får se antagligen kommer jag göra som på mina skisser att driva framsystemet på slutsteget med, men jag vet inte. Blir så jävla mycket kabeldragning då... hmm 2xRCA o 2xhögtalarkablar ifrån framdörrarna o bakåt och en 25mm2 ström... hmm Kanske inte ens får plats, vad vet jag

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
absolutrobban Maskin Operatör
13 mars 2008 · 130 Inlägg

Mankan1978 skrev:

absolutrobban skrev:

Mankan1978 skrev:

Tack för att min gamla tråd kommit upp igen! smile Har inte påbörjat bygget än, har en 40liters öppen låda från min förra bil, som jag bara ska koppla in o se hur det låter. wink Eventuellt så får jag köpa något färdigbyggt, men ska som sagt fixa resten av kabeldragningen först! tongue Har lite styling o göra som står överst på listan just nu! wink

kabeldragningen är skit enkel i s40..gå på höger sida bara med pluskabeln/ar finns en gummiplug i vägen snet under ratten bara och pet ut och sen går det jätte lätt och dra kablarna vid sidan, bara och slita los mattan på sidan, samma gåller för andra sidan med lågnivå och man vill vara lat och inte slita ur alla inredning stolar och mattor.

Jo det märkte vi! smile
Ja nu om det blir fint väder i helgen så lär vi dra resten... wink
Får se antagligen kommer jag göra som på mina skisser att driva framsystemet på slutsteget med, men jag vet inte. Blir så jävla mycket kabeldragning då... hmm 2xRCA o 2xhögtalarkablar ifrån framdörrarna o bakåt och en 25mm2 ström... hmm Kanske inte ens får plats, vad vet jag

nja det kan nog bli lite tajt tror ja faktist..då måste du nästan dra det under mattan i ställe för vid listen

Volvo S40 2,0T
Mankan1978 Son Of Murphy
13 mars 2008 · 782 Inlägg

absolutrobban skrev:

Mankan1978 skrev:

absolutrobban skrev:

kabeldragningen är skit enkel i s40..gå på höger sida bara med pluskabeln/ar finns en gummiplug i vägen snet under ratten bara och pet ut och sen går det jätte lätt och dra kablarna vid sidan, bara och slita los mattan på sidan, samma gåller för andra sidan med lågnivå och man vill vara lat och inte slita ur alla inredning stolar och mattor.

Jo det märkte vi! smile
Ja nu om det blir fint väder i helgen så lär vi dra resten... wink
Får se antagligen kommer jag göra som på mina skisser att driva framsystemet på slutsteget med, men jag vet inte. Blir så jävla mycket kabeldragning då... hmm 2xRCA o 2xhögtalarkablar ifrån framdörrarna o bakåt och en 25mm2 ström... hmm Kanske inte ens får plats, vad vet jag

nja det kan nog bli lite tajt tror ja faktist..då måste du nästan dra det under mattan i ställe för vid listen

Jo, det är sant... hmm
Dock så spelar systemet jag har (Mutants XXX), mycket bättre på steg än på stereo, sina 55w RMS till trots! big_smile
Men ja vi får se...
Kommer iaf naturligtvis lägga upp bilder på montaget av stereo o resten av stylingen... smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang