2673
Sök

Varför olagligt att konvertera till xenon

5 089 Inlägg
16 mars 2008
det är då inte roligt att möta en bil med orginal xeonljus på natten, å speciellt inte om det regnar också. ser nada. och ännu värre är ju domdära eftermarknadsprylarna som lyser ännumera. Men det är säkert gött när man själv har det, man verkar se en hel del då smile

\Lindgren

442 Inlägg
16 mars 2008
Akka skrev:
FireTraXX skrev:
rooolerboy skrev:
dock tycker ja ALLA bilar som är utrustade med det original bländar,å dom som konverterat bländar ännu mer

Isåfall så har du problem med ögonen...

i så fall verkar många fler än han och ja ha det för jag vet flera so mtycker som "oss"

jag är en till, när det är asmörkt och på dåliga vägar när märkena knappt syns på vägen så är det skitäckligt att mötta dom med STARKARE ljus, dom med xenon märker inte att vi andra med vanligt ljus blir bländade eftersom vårat ljus kan liknas med en ficklampa som har dåliga batterier medans möttande uppfattas som en med nya batterier. Har däremot alla xenon så blir det inte den effekten. Så regeln är rätt än så länge...

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
16 mars 2008
nizze15 skrev:
Lånar tråden lite...

Har xenon i halvljusen och dimljusen på min 850... när jag besiktigar har jag bara tänkt ta ur lampan och ha alla kablar och ballaster kvar... alltså bara sätta i en vanlig halogen lampa, men det kommer ju såklart synas att jag använder xenon, men nu till frågan... Kommer besiktningsmannen godkänna det??

Du kan väll ha haft ballasterna till extraljusen du hade i vintras mad wink

klimpan skrev:
en fråga jag ha xeon look lampor på min bil kan jag få ner slag på de?

Är det CE märkte ska det inte vara några problem? roll

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

2 600 Inlägg
16 mars 2008
vet inte om dom är ce märkta men det är dom nog ska kolla upp de smile

gör som jag kör gubba racer=)

Sök