3724
Sök

luftintag på huven

23 Inlägg
1 februari 2007
Trådstartare
tjaa, hur monteras luftintag på huven...limmar elr skruvar man fast de.??

mvh Anders

726 Inlägg
1 februari 2007
ska de se hyfsat ut så e de la till att rekommendera att spackla dit de

1 417 Inlägg
1 februari 2007
och ska det sitta fast så kan du alltid popnita, eller limma. SEN spackla. Så hade nog jag gjort.

Svindåre
1 433 Inlägg
1 februari 2007
Holme skrev:
och ska det sitta fast så kan du alltid popnita, eller limma. SEN spackla. Så hade nog jag gjort.

å slipa å måla big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

215 Inlägg
1 februari 2007
Men hur blire med regnvatten som kommer in ? kan juh inte va bra fö bateriet all el osv o bli extra dränkta ?

9 108 Inlägg
2 februari 2007
Det är lugnt med lite vatten på.. Jag har två stora öppna hål i min huv rakt över batteri och luftfilter och det funkar fint wink Spöregnar det lägger jag något över filtret bara.

Som sagts innan bör det limmas och sen spacklas, om du kan lacka om hela huven vill säga.. Annars är det bara lim som gäller, men det ser inte snyggt ut helt enkelt. Beror på vad det är för luftintag också i och för sig.

* Klåpare
1 718 Inlägg
19 mars 2008
Ursäkta att jag väcker liv i en så gammal tråd, men det äv väl bättre än att göra en ny om samma ämne...

Har funderat på ett luftintag, men är inne på samma bana som NoCool. Är det verkligen riskfritt att "skopa in" en massa vatten i motorrummet, speciellt vid eventuell vinterkörning?
Gör det någon större nytta med ett intag över ett öppet filter, eller kan man lika gärna sätta filtret närmare grillen & ha längre insugsrör?
Alltså, är det värt att göra?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Pulare
248 Inlägg
19 mars 2008
Gulmun skrev:
Ursäkta att jag väcker liv i en så gammal tråd, men det äv väl bättre än att göra en ny om samma ämne...

Har funderat på ett luftintag, men är inne på samma bana som NoCool. Är det verkligen riskfritt att "skopa in" en massa vatten i motorrummet, speciellt vid eventuell vinterkörning?
Gör det någon större nytta med ett intag över ett öppet filter, eller kan man lika gärna sätta filtret närmare grillen & ha längre insugsrör?
Alltså, är det värt att göra?

Det funkar nog lika bra att dra ett längre insugsrör, Men fördelen med scoop eller intag är ju du får större cirkulation på luften och får ut värme osv bättre.
Funderar själv på att göra luftintag över filtret. Och ev scoop över motorn.

* Klåpare
1 718 Inlägg
19 mars 2008
Känns som att man kommer trycka ut en massa varmluft genom luftintaget över filtret snarare än att man suger in kalluft? Kanske blir till att bygga et mer eller mindre slutet system med huvgäl & insug..?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Sök