3960
Sök

Fråga angånde t28 turbo nissan 200sx s13

4 670 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Hej är behov av snabb hjälp det är så jag undrar på t28 om det ska gå slang imellan turbon och wg? eller hur ska de kopplas?

PÅ bilderna nedan där det är gänger ska de sättas i nippel där som ska gå till wg klockan? och hur ska isf allt sitta? om det ska vara slang imellan ska det bara vara de eller?

eller ska de vara vaccium ifrån insuget direkt till WG klockan?

Tacksam för snabba svar!

http://212.63.204.54/gallery/archive/12203/285788_28o4px.jpg

http://212.63.204.54/gallery/archive/12203/285790_4nnjjl.jpg

11 Inlägg
20 mars 2008
Tjena, ja har också en t28 i min 940 och där e vakumet direkt från klockan till insuget.. gängan vet ja inte vad den e till för, men har ingenting med WG o göra. En idé e att den kan vara om man vill sätta fast ett värmeskydd lr nått

//Forsen

197 Inlägg
20 mars 2008
slangen skall sitta där i den gängan punkt slut

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

4 670 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Alltså någon som verkligen vet om det ska sitta nippel där i och en slang eller om det är för värmeskydd?
Senast redigerat av mickius (20 mars 2008)

11 Inlägg
20 mars 2008
chrillemk2gti skrev:
slangen skall sitta där i den gängan punkt slut

varför ska den sitta där ? nog har ja kört utan o inte haft nå problem ??

70 Inlägg
20 mars 2008
jag har inget dit på min iaf. jag har en slang från wgklockan till tryckröret på avgassidan där emellan har jag pysventilen också.

4 670 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Ajja kör med rakt vaccium ifrån insuget till WG tills någon berättar om de ska sitta slang eller om det är för värmeskydd tongue

70 Inlägg
20 mars 2008
Värmeskydd. Mitt hål är helt öppet så.

11 Inlägg
20 mars 2008
en kompis hade en teori om att man drar en nippel där så drar WG klockan hela tiden, mao laddar turbon direkt, men de e ju inge smidigt för "normal" körning. men som sagt, Direkt till insug funkar klockrent:D o de e en grymt rolig turbo med snabb respons så bra köp smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 mars 2008
kalaas skrev:
jag har inget dit på min iaf. jag har en slang från wgklockan till tryckröret på avgassidan där emellan har jag pysventilen också.

tryckrör på avgassidan?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 mars 2008
mickius skrev:
PÅ bilderna nedan där det är gänger ska de sättas i nippel där som ska gå till wg klockan?

Du har rätt där, gängade hålet på kompressorn skall gå till WG. (mer resevation får att det är hål rakt in till kompressorn) Det funkar så att ju mer turbon laddar desto mer tryck kommer till WG som öppnar sig mer och mer för att minska laddtrycket så det inte skenar.

kopplar du till tryckrören så kan det bli fel värden, fördröjningar och svajjande laddtryck.

ju mindre luft som når WG desto mer laddar turbon därav att man pyser ut tryck med en pysventil.  du kan ju tänka själv vad som händer som slangen går av = jättepys och skenandeladdtryck... din motor rasar momentant!  så koppla noga.

(Se även till att resten av motorn lirar med T28, 200sx har ett par svaga punkter bla soppapump som inte räcker till original knappt.)

hepp smile
Senast redigerat av torpis (20 mars 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

70 Inlägg
20 mars 2008
torpis skrev:
kalaas skrev:

tryckrör på avgassidan?

Ja alltså den sidan om ICn. jag tror inte att det skall vara någonting till gängade hålet, visst det va inte jag som bytte turbo på min men inte tycker jag att de kan ha lämnat ett öppet gängat hål rakt ner i kompressorn.
Vafan nu blev jag också osäker .smile måste ut och kika

Sök