Hej är behov av snabb hjälp det är så jag undrar på t28 om det ska gå slang imellan turbon och wg? eller hur ska de kopplas?
PÅ bilderna nedan där det är gänger ska de sättas i nippel där som ska gå till wg klockan? och hur ska isf allt sitta? om det ska vara slang imellan ska det bara vara de eller?
eller ska de vara vaccium ifrån insuget direkt till WG klockan?
Tjena, ja har också en t28 i min 940 och där e vakumet direkt från klockan till insuget.. gängan vet ja inte vad den e till för, men har ingenting med WG o göra. En idé e att den kan vara om man vill sätta fast ett värmeskydd lr nått
en kompis hade en teori om att man drar en nippel där så drar WG klockan hela tiden, mao laddar turbon direkt, men de e ju inge smidigt för "normal" körning. men som sagt, Direkt till insug funkar klockrent:D o de e en grymt rolig turbo med snabb respons så bra köp
jag har inget dit på min iaf. jag har en slang från wgklockan till tryckröret på avgassidan där emellan har jag pysventilen också.
tryckrör på avgassidan?
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
PÅ bilderna nedan där det är gänger ska de sättas i nippel där som ska gå till wg klockan?
Du har rätt där, gängade hålet på kompressorn skall gå till WG. (mer resevation får att det är hål rakt in till kompressorn) Det funkar så att ju mer turbon laddar desto mer tryck kommer till WG som öppnar sig mer och mer för att minska laddtrycket så det inte skenar.
kopplar du till tryckrören så kan det bli fel värden, fördröjningar och svajjande laddtryck.
ju mindre luft som når WG desto mer laddar turbon därav att man pyser ut tryck med en pysventil. du kan ju tänka själv vad som händer som slangen går av = jättepys och skenandeladdtryck... din motor rasar momentant! så koppla noga.
(Se även till att resten av motorn lirar med T28, 200sx har ett par svaga punkter bla soppapump som inte räcker till original knappt.)
hepp
Senast redigerat av torpis (20 mars 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
jag har inget dit på min iaf. jag har en slang från wgklockan till tryckröret på avgassidan där emellan har jag pysventilen också.
tryckrör på avgassidan?
Ja alltså den sidan om ICn. jag tror inte att det skall vara någonting till gängade hålet, visst det va inte jag som bytte turbo på min men inte tycker jag att de kan ha lämnat ett öppet gängat hål rakt ner i kompressorn. Vafan nu blev jag också osäker . måste ut och kika