3352
Sök

Sälja en precis avställd bil ?

91 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Tjena , tänkte sälja min vinterbil som reservdelsbil. Ställde av bilen förra veckan för det va rätt mycket kvar på skatten. Men om jag nu skriver över bilen på någon annan innan pengarna kommer får han pengarna då? Eller skickas dom hit? Mvh!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 mars 2008
Perrra87 skrev:
Tjena , tänkte sälja min vinterbil som reservdelsbil. Ställde av bilen förra veckan för det va rätt mycket kvar på skatten. Men om jag nu skriver över bilen på någon annan innan pengarna kommer får han pengarna då? Eller skickas dom hit? Mvh!

äre du som äger bilen och du har ställt av den skickas dom till dig och snubben som köper den får inte köra den alls föräns han ställt på den payat skatten igen

skulle de tex va så att du ställer på den idag säljer den i morrn så kan köpare vägra paya skatten och du är tuvgen och göra de för påställaren blir betalnings skylidg

91 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
okej , men jag tror inte han ska ställa på den igen , utan bara ta delarna av den .. Så skriver jag över den på han ikväll så kommer pengarna till mig ?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 mars 2008
japps pengarna kommer till dig allt sköt automatiskt

som tex skrotar man en bil så skrivs den över på dom men skatten kommer till en sj

haru autogiro till vägvärket så sitter pengarna på kontot om några dagar annars kommer dom med e utbetalningskort så bara vänta o håva in pengarna

91 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Tack för hjälpen=)

Sök