Om man har kredit på bilen, kan man byta med någon annan då ?

Hamilton
23 mars 2008 · 8 868 Inlägg

Ermin skrev:
Du får ej sälja bilen om du har kredit på den.Du måste betala av krediten + så måste du få bort spärren på Vägverket innan du kan göra ett ägar byte. Spärren tar du bort hos bilhandlaren där du köpt bilen efter att du betalat av skulden på den.Detta tar ett par dagar för vägverket att göra.

Spärren tas bort per automatik när finnansbolaget fått betalt och ett nytt regbevis skickas till ägaren.
Man behöver inte kontakta bilförsäljaren, räcker med att man löser lånet så kommer ett nytt regbevis efter ett par dagar.

Senast redigerat av Hamilton (23 mars 2008)

Fotograf på tierpidag.se
Ermin
24 mars 2008 · 94 Inlägg

Hamilton skrev:

Ermin skrev:
Du får ej sälja bilen om du har kredit på den.Du måste betala av krediten + så måste du få bort spärren på Vägverket innan du kan göra ett ägar byte. Spärren tar du bort hos bilhandlaren där du köpt bilen efter att du betalat av skulden på den.Detta tar ett par dagar för vägverket att göra.

Spärren tas bort per automatik när finnansbolaget fått betalt och ett nytt regbevis skickas till ägaren.
Man behöver inte kontakta bilförsäljaren, räcker med att man löser lånet så kommer ett nytt regbevis efter ett par dagar.

Konstigt så funkade det inte för mig.Jag fick ej några nya papper från Vv trots att den var avbetald.Väntade i 2mån nästan och inget hände.Till slut fick jag åka till bilhandlaren för att få bort spärren.

Tega Yrkesförare
24 mars 2008 · 1 073 Inlägg

Hamilton skrev:

Ermin skrev:
Du får ej sälja bilen om du har kredit på den.Du måste betala av krediten + så måste du få bort spärren på Vägverket innan du kan göra ett ägar byte. Spärren tar du bort hos bilhandlaren där du köpt bilen efter att du betalat av skulden på den.Detta tar ett par dagar för vägverket att göra.

Spärren tas bort per automatik när finnansbolaget fått betalt och ett nytt regbevis skickas till ägaren.
Man behöver inte kontakta bilförsäljaren, räcker med att man löser lånet så kommer ett nytt regbevis efter ett par dagar.

Stämmer bra det. Jag har aldrig gått till någon bilhandlare.
Brukar lösa lånet till finansbolaget på banken tillsammans med den nya köparen. Klart, spärren löst, bilen har ny ägare.

TRYIT Teddan
24 mars 2008 · 2 495 Inlägg

xBjorlingx skrev:
Farsan köpte sin bil på bilfirma, kom på att bilen var skit. Skulle sälja den, insåg att den var "spärrad" la om lånet från banken bilhandlaren använde tills sin egna bank och fick på så sätt ett lån som inte var bundet på bilen. Skulle jag någon gång ta billån så skulle det aldrig falla mig in att låsa lånet på bilen. Vem orkar ha kvar bilen under hela återbetalningstiden?

nu r du jävligt långt från saningen och hur det ligger till.

man kan sälja sin bil även om det är kredit på den , att man inte skulle kunna göra det var det dummaste jag hört idag.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Goofys FritidsPålis
24 mars 2008 · 43 Inlägg

Mankan1978 skrev:

Hamilton skrev:

Mankan1978 skrev:
Sitter i samma sits nästan, min tant äger bilen pga. att jag har bet. anm. så fick jag inte stå som ägare på den då den är köpt på kredit... O nu behöver vi gå upp till helförsäkring, men har inte råd så länge den står på henne... sad Jag skulle betala 600kr/månad i helförsäkring hos Volvia, medan hon betalar 500kr för halvförsäkring hos Folkskam...
Får vänta i 2år till kanske, då mina prickar är borta så man kan ta något lån o betala eller så... hmm

Ärligt talat så förstår jag inte problematiken, be tanten ta ett banklån och lös bilen om den ska stå på dig.

Det är problem, då hon fått stå på alla lån o krediter, får hon inte ta nya lån... sad Så man måste vänta ut tiden, så man kan börja leva som folk igen kanske... hmm

Hon kan gå in till banken och be om hjälp att ta över lånet till banken ni använder enkelt som en plätt, skulden ökar inte ni bara flyttar på den lite.

Its nice to be important, but its more important to be nice!!
Hamilton
24 mars 2008 · 8 868 Inlägg

xBjorlingx skrev:
Farsan köpte sin bil på bilfirma, kom på att bilen var skit. Skulle sälja den, insåg att den var "spärrad" la om lånet från banken bilhandlaren använde tills sin egna bank och fick på så sätt ett lån som inte var bundet på bilen. Skulle jag någon gång ta billån så skulle det aldrig falla mig in att låsa lånet på bilen. Vem orkar ha kvar bilen under hela återbetalningstiden?

Nu är du allt ute med den blå cykeln.. Stämmer inte för femöre det du skriver.
Man löser lånet när man säljer bilen.
Köparen betalar den återsående krediten och säljaren behåller det som evt blir över.

Att man ska behöva trixa med diverse lån på tanten eller mamma kanske visar att man inte har den ekonomin som krävs för att äga just den bilen man vill ha, vad vet jag...roll

Senast redigerat av Hamilton (24 mars 2008)

Fotograf på tierpidag.se
xBjorlingx
24 mars 2008 · 433 Inlägg

Hamilton skrev:

xBjorlingx skrev:
Farsan köpte sin bil på bilfirma, kom på att bilen var skit. Skulle sälja den, insåg att den var "spärrad" la om lånet från banken bilhandlaren använde tills sin egna bank och fick på så sätt ett lån som inte var bundet på bilen. Skulle jag någon gång ta billån så skulle det aldrig falla mig in att låsa lånet på bilen. Vem orkar ha kvar bilen under hela återbetalningstiden?

Nu är du allt ute med den blå cykeln.. Stämmer inte för femöre det du skriver.
Man löser lånet när man säljer bilen.
Köparen betalar den återsående krediten och säljaren behåller det som evt blir över.

Att man ska behöva trixa med diverse lån på tanten eller mamma kanske visar att man inte har den ekonomin som krävs för att äga just den bilen man vill ha, vad vet jag...roll

Hur många vill köpa en bil som är belagd med kredit?

peter_1976 JDM
24 mars 2008 · 2 201 Inlägg

den "nya" ägaren får antingen överta ditt lån, alltså ni går in på banken o skriver papper tillsammans. eller så fixar du att betala av bilen själv o sen säljer den

TRYIT Teddan
24 mars 2008 · 2 495 Inlägg

xBjorlingx skrev:

Hamilton skrev:

xBjorlingx skrev:
Farsan köpte sin bil på bilfirma, kom på att bilen var skit. Skulle sälja den, insåg att den var "spärrad" la om lånet från banken bilhandlaren använde tills sin egna bank och fick på så sätt ett lån som inte var bundet på bilen. Skulle jag någon gång ta billån så skulle det aldrig falla mig in att låsa lånet på bilen. Vem orkar ha kvar bilen under hela återbetalningstiden?

Nu är du allt ute med den blå cykeln.. Stämmer inte för femöre det du skriver.
Man löser lånet när man säljer bilen.
Köparen betalar den återsående krediten och säljaren behåller det som evt blir över.

Att man ska behöva trixa med diverse lån på tanten eller mamma kanske visar att man inte har den ekonomin som krävs för att äga just den bilen man vill ha, vad vet jag...roll

Hur många vill köpa en bil som är belagd med kredit?

man går ju in till banken ihop och den delen av köpesumman som återstår i lån betalar man in och resterande får säljaren.


TILL ALLA er andra så tog fjanten illa upp för att jag tillrättavisade han och gav mig ettor på alla mina bilar:cool:

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
xBjorlingx
24 mars 2008 · 433 Inlägg

r-ted skrev:

xBjorlingx skrev:

Hamilton skrev:

Nu är du allt ute med den blå cykeln.. Stämmer inte för femöre det du skriver.
Man löser lånet när man säljer bilen.
Köparen betalar den återsående krediten och säljaren behåller det som evt blir över.

Att man ska behöva trixa med diverse lån på tanten eller mamma kanske visar att man inte har den ekonomin som krävs för att äga just den bilen man vill ha, vad vet jag...roll

Hur många vill köpa en bil som är belagd med kredit?

man går ju in till banken ihop och den delen av köpesumman som återstår i lån betalar man in och resterande får säljaren.


TILL ALLA er andra så tog fjanten illa upp för att jag tillrättavisade han och gav mig ettor på alla mina bilar:cool:

Jösses vilken tönt! Bara för han fått ettor på sina bilar så är han tvungen att skriva det här..väx upp jävla fjolla!

TRYIT Teddan
24 mars 2008 · 2 495 Inlägg

xBjorlingx skrev:

r-ted skrev:

xBjorlingx skrev:

Hur många vill köpa en bil som är belagd med kredit?

man går ju in till banken ihop och den delen av köpesumman som återstår i lån betalar man in och resterande får säljaren.


TILL ALLA er andra så tog fjanten illa upp för att jag tillrättavisade han och gav mig ettor på alla mina bilar:cool:

Jösses vilken tönt! Bara för han fått ettor på sina bilar så är han tvungen att skriva det här..väx upp jävla fjolla!

bara för att du hadde fel så rösta du ettor på en bil som knappast är värd en etta .... undrar vem som är fjollan

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
xBjorlingx
24 mars 2008 · 433 Inlägg

r-ted skrev:

xBjorlingx skrev:

r-ted skrev:
man går ju in till banken ihop och den delen av köpesumman som återstår i lån betalar man in och resterande får säljaren.


TILL ALLA er andra så tog fjanten illa upp för att jag tillrättavisade han och gav mig ettor på alla mina bilar:cool:

Jösses vilken tönt! Bara för han fått ettor på sina bilar så är han tvungen att skriva det här..väx upp jävla fjolla!

bara för att du hadde fel så rösta du ettor på en bil som knappast är värd en etta .... undrar vem som är fjollan

Kanske du ditt äckliga fetto? Som tar för givet att jag röstat ettor. Inte tänkt på att det finns fler medlemmar här?

Skärpning. Fortsatta regelbrott kommer leda till en varning.
/Moderator

FireTraXX DFFL
24 mars 2008 · 9 020 Inlägg

xBjorlingx skrev:

r-ted skrev:

xBjorlingx skrev:

Jösses vilken tönt! Bara för han fått ettor på sina bilar så är han tvungen att skriva det här..väx upp jävla fjolla!

bara för att du hadde fel så rösta du ettor på en bil som knappast är värd en etta .... undrar vem som är fjollan

Kanske du ditt äckliga fetto? Som tar för givet att jag röstat ettor. Inte tänkt på att det finns fler medlemmar här?

Det syns om han inte fått ettor innan och du är den enda som besökt alla tre bilarna...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Xtravagant 1337
24 mars 2008 · 1 343 Inlägg

haha. som det spårar ur....

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
zkumboll
24 mars 2008 · 53 Inlägg

Eftersom ni båda beter er som kärringar med mens satte jag en etta på alla era bilar.





... Utom Porschen - den fick en femma för den är så fet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang