3314
Sök

Byta motor i en Golf III (1.8t, G60)

255 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Hallå
De flög upp en ide i sklalen, jag vill byta motor i min Golf, till en 1.8t motor från en Golf IV eller en g60.
Vill ha lite mer drag än min 1.8 liters motor på 90 hk..=)
Har ni nån erfarenhet av de eller nå andra tips, vad måste bytas..osv..
Kom gärna med nå råd å tips.
Tack på förhand:)
Senast redigerat av JolliW (24 mars 2008)

Audi A4 Quattro

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
24 mars 2008
Här kan du få lite hjälp.  http://www.qpeng.com/conversion_guide.html
Senast redigerat av mickecorrado (24 mars 2008)

Smoke Tires Not Drugs.

Allt i allo
358 Inlägg
24 mars 2008
Mitt tips är att låtabli smile om du inte har stor erfarenhet av bilel.
Om du tänker dig själv att titta ner på ett elsystem i en golf 3a och sedan i en golf 4a så är det en stor skillnad i elsystemet. det kan bli ett rent helvete att fixa. det är ungefär som att stoppa i en b230ft motor i en 240, även om det sitter en B230f motor i måste du byta ut stora delar av elsystemet, och det är inte roligt. det tog mig och min bror flera veckor att klura ut hur allt skulle vara kopplat, men vi hade iofs inga böcker eller något. men tareda på om elen skiljer sig så mycket som jag tror. Gör den inte det så är det bara att köra på och börja byta, men som sagt jag tror att det blir problem. om jag va du skulle jag satsa på att hitta en g60 motor och trycka i istället, det är exakt samma elsystem på dom som på din golf.

Jag förutsatte att det var en golf 3a du hade, är den äldre blir det värre:)

De é nice !

255 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Ramneborg skrev:
Mitt tips är att låtabli :) om du inte har stor erfarenhet av bilel.
Om du tänker dig själv att titta ner på ett elsystem i en golf 3a och sedan i en golf 4a så är det en stor skillnad i elsystemet. det kan bli ett rent helvete att fixa. det är ungefär som att stoppa i en b230ft motor i en 240, även om det sitter en B230f motor i måste du byta ut stora delar av elsystemet, och det är inte roligt. det tog mig och min bror flera veckor att klura ut hur allt skulle vara kopplat, men vi hade iofs inga böcker eller något. men tareda på om elen skiljer sig så mycket som jag tror. Gör den inte det så är det bara att köra på och börja byta, men som sagt jag tror att det blir problem. om jag va du skulle jag satsa på att hitta en g60 motor och trycka i istället, det är exakt samma elsystem på dom som på din golf.

Jag förutsatte att det var en golf 3a du hade, är den äldre blir det värre:)

Tack för svaret=)
Finns det G60 motorer i Mk3 eller är det bara på mk2?

Audi A4 Quattro

255 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
mickecorrado skrev:
Här kan du få lite hjälp.  http://www.qpeng.com/conversion_guide.html

du råkar inte ha den på svenska..? =)

Audi A4 Quattro

Allt i allo
358 Inlägg
24 mars 2008
Jag tror det bara finns till mk2 men det är nog betydligt lättare att fåigång på den än en nyare motor då det inte är lika mycket el. men du har ju g60 motorn från corradon den tror jag har samma elsystem som mk3.

De é nice !

255 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Ramneborg skrev:
Jag tror det bara finns till mk2 men det är nog betydligt lättare att fåigång på den än en nyare motor då det inte är lika mycket el. men du har ju g60 motorn från corradon den tror jag har samma elsystem som mk3.

okej, jag ska ta å leta efter en bra G60 motor, så ska ja fundera..:)

Audi A4 Quattro

255 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
mianto skrev:
www.vwgolf.se är mitt bästa tips

Ok, ska kolla sidan

Audi A4 Quattro

Sök