4439
Sök

S40 hackar vid Acceleration.

8 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Hejsan!

Jag har en S40 2,0T -00. Som det nu har blivit fel på.

Det är så här när jag gasar så rycker (hackar) hela bilen. Fast inte om jag kör på en jämt hastighet. Men ska jag köra från t.ex 70-110 och gasar mycket så att turbon går på det är då det börjar hacka. inte om jag gasar lungt eller kör på jämn hastighet.

Någon som vet vad det är för fel på den?

Kan typ ingenting om bilar och ska lämna in den nästa vecka. Men jag är nyfiken vad det är för fel på den? Är det ett stort allvarligt fel? Vad kommer det ungefär att gå på att laga?

Tacksam för svar

657 Inlägg
17 februari 2006
Polaren hade det felet på sin S40 T4 och då var det nått som lossnat vid turbon så känn på allt så det sitter fast som det ska till å börja med

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

12 Inlägg
17 februari 2006
Gå in på www.x40nordic.com o fråga alltid nån som kan svara på det, lycka till.

Din dröm är min verkligehet!

91 Inlägg
17 februari 2006
Min nissan betedde sig precis lika dant - ett soppapumpbyte senare så funkade den finfint..

Why We Are?
38 Inlägg
17 februari 2006
Förmodligen ett kretskort/turbon som spökar?

OEM <3
194 Inlägg
17 februari 2006
kan va precis vad som helst ganska svårt o veta utan och köra en runda och se .. men de kan va en LLM eller en dålig turbo ..

These days &#9834;&#9835;

303 Inlägg
17 februari 2006
Haha en polare hade samma problem med en T4 och det var hans "anti-spinn" som var ikopplat (en jäkla massa hack vid full gas)

Knappast detta fel hära men kul å nämna smile

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
17 februari 2006
precis så beter sig min bil med dålig soppapump...

vid normalkörning går de hur bra som helst, när man börjar ladda lite så orkar inte pumpen leverera tillräckligt med sås, så de börjar hacka...

iofs inte samma bilmodell men samma symptom
Senast redigerat av turbotompa (17 februari 2006)

8 Inlägg
18 februari 2006
Trådstartare
Man får tacka så mycket för alla svar.

Ska som sagt lämna in den på Tisdag hos volvo (har garanti på bilen köpt den för ca 1 månad sen) så det kommer inte att kosta nåt som tur är.
Hoppas dom fixar den snabbt, inge kul att köra med den längre

2 Inlägg
6 mars 2006
tja. vet du om de hackar xtra mkt på 3 dje växeln? jag är nästan
säker på att de e styrboxen:( tyvärr. men åk te volvo å kolla annars kan du kontakta autotech i trollhettan dom fixar de på nolltid.

_AS_ skrev:
Hejsan!

Jag har en S40 2,0T -00. Som det nu har blivit fel på.

Det är så här när jag gasar så rycker (hackar) hela bilen. Fast inte om jag kör på en jämt hastighet. Men ska jag köra från t.ex 70-110 och gasar mycket så att turbon går på det är då det börjar hacka. inte om jag gasar lungt eller kör på jämn hastighet.

Någon som vet vad det är för fel på den?

Kan typ ingenting om bilar och ska lämna in den nästa vecka. Men jag är nyfiken vad det är för fel på den? Är det ett stort allvarligt fel? Vad kommer det ungefär att gå på att laga?

Tacksam för svar

S40 T4

16 Inlägg
6 mars 2006
Det kan räcka att byta tändstiften. en kompis hade samma problem på sin T4 och han bytte stiften o sen funkade det kanon igen.. Mvh Danne

Sök