2270
Sök

Digital Designs Chevy Astro

Fibertekniker
74 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Tjena, någon som var på Elmia och lyssnade på DD Astron? vad tyckte ni?

lägger upp lite bilder oxå för att friska upp minnet!

www.digital-designs.se
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45632/296798_ctbfw1.jpg

12st DD 2512
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45632/296786_4wpqnw.jpg

8st DDcx 6.5
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45632/296788_eetu8b.jpg

DD S2 (1000w) och DD Z2a (9200w) och 6st 2volts celler och lite smågodis
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45632/296790_y3ob8z.jpg

Vill även passa på att tacka alla dom som var där och visade intresse för Astron, det uppskattades!

stort tack till Daniel och Tomas på DD som gav mig äran att få vara med i garaget och bygga den!

Patrick Taylor
Ambassadör
Team Digital Designs Sverige

www.digital-designs.se
Senast redigerat av taylor (28 mars 2008)

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl

297 Inlägg
28 mars 2008
riktigt frän demo-bil . blev dock lite förvånad att det inte spelade mer . Men men , syftet med bilen är ju ändå o dra folk , o  det gjorde den ju fint tongue

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

297 Inlägg
28 mars 2008
läste just på lazzat att ni fick bilen o spela kvällen innan elmia . isf så är 145,9 i bassrace riktigt bra ! finns nog RÄTT mkt db o hämta big_smile

Fibertekniker
74 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
omegaman1 skrev:
läste just på lazzat att ni fick bilen o spela kvällen innan elmia . isf så är 145,9 i bassrace riktigt bra ! finns nog RÄTT mkt db o hämta big_smile

Kl. 5 på fredagsmorgonen blev vi klara och fick bilen att spela så var det bara att packa och åka ner till elmia, så första demo repan på elmia var typ första gången vi spelade ordentligt (förutom på vägen ner)!

DD - True to the source

Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 mars 2008
Taylor, var danne med och byggde?

EDIT: Lyckades på nått sätt glömma att skriva hur schysst det ser ut. Lite mer bilder hade ju inte vart fel. smile
Senast redigerat av TFkarlsson (28 mars 2008)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Fibertekniker
74 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
TFkarlsson skrev:

EDIT: Lyckades på nått sätt glömma att skriva hur schysst det ser ut. Lite mer bilder hade ju inte vart fel. smile

Det är väl klart, är ju han och thomas som äger bilen wink

DD - True to the source

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
28 mars 2008
omegaman1 skrev:

Ehh..jo. Med tanke på att det finns dem som spelar högre med 2st 12or och ett steg, för sisådär 1/10 av priset...

Än är jag inte impad.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

297 Inlägg
28 mars 2008
jonash skrev:
omegaman1 skrev:

Ehh..jo. Med tanke på att det finns dem som spelar högre med 2st 12or och ett steg, för sisådär 1/10 av priset...

Än är jag inte impad.

mvh Jonas

finns ju folk som spelar detsamma med  tiotummare med , MEN är inte porten/lådan rätt så spelar det ju ingen roll vad du har för basar . men det vet ju du . Menför o ha fått klart lådan på morgonkvisten innan elmia så tycker jag att 145,9 i bassrace är godkänt ! OCH som jag skrev i mitt inlägg "det finns RÄTT mkt db o hämta . Så jag tycker att du kommenterade mitt inlägg helt i onödan .

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
29 mars 2008
omegaman1 skrev:
jonash skrev:
omegaman1 skrev:

Än är jag inte impad.

mvh Jonas

finns ju folk som spelar detsamma med  tiotummare med , MEN är inte porten/lådan rätt så spelar det ju ingen roll vad du har för basar . men det vet ju du . Menför o ha fått klart lådan på morgonkvisten innan elmia så tycker jag att 145,9 i bassrace är godkänt ! OCH som jag skrev i mitt inlägg "det finns RÄTT mkt db o hämta . Så jag tycker att du kommenterade mitt inlägg helt i onödan .

Ja kanske det. Men faktum kvarstår; det är ett demobygge som visas upp från ett märke och som skall skicka ett budskap. Klart kl 05.00 eller ej. Kanske man skulle ha rullat in dagen efter?!

Jag vet vad grabbarna är kapabla till därborta i Enköping. Och det där var ju som en bakfylla i Åmål ungefär....Jag är rätt säker på att Thomas innerst inne håller med mig...

/Jonas
Senast redigerat av jonash (29 mars 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Varningar. 36
1 200 Inlägg
29 mars 2008
taylor skrev:
TFkarlsson skrev:

Det är väl klart, är ju han och thomas som äger bilen wink

Ahh tänkte bara ifall karln hade hamnat på latsidan ;D Har inte sett nått av han på bra länge. tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

"There can only be one"
205 Inlägg
29 mars 2008
jonash skrev:
omegaman1 skrev:
jonash skrev:

Än är jag inte impad.

mvh Jonas

Ja kanske det. Men faktum kvarstår; det är ett demobygge som visas upp från ett märke och som skall skicka ett budskap. Klart kl 05.00 eller ej. Kanske man skulle ha rullat in dagen efter?!

Jag vet vad grabbarna är kapabla till därborta i Enköping. Och det där var ju som en bakfylla i Åmål ungefär....Jag är rätt säker på att Thomas innerst inne håller med mig...

/Jonas

Jonas den dagen du har en bil som lirar 145 i bassrace och det med en låda avstämd för rak frekvensgång 20hz och upp då kommer du förstå vad som krävs wink Denna bil är inte en peak bil och använder inte sig av någon större kupeboost av den enkla anledningen att den är designad att lira på järnet med dörrar på vid gavel istället för med stängda dörrar som i en regelrätt mäta högt bil.

Med detta i åtanke så är det helt ok att vi bara vart överöstad av en spela högt bil i bassrace som för övrigt hadde en DD bas den med som dock rök när han försökte bräcka 150 i bassrace....

För er som inte vet så går bassrace ut på att hålla ett genomsnitts värde på XXX,9dB i 30 sekunder med MUSIK inte försöka nå ett max värde på nån millisekund som dB drag går ut på...

Och som jag skrev på lazzat, upp i bassrace lanen och visa vart skåpet skall stå innan ni dissar med era åsikter nåt ni inte begriper er på wink host jonas Host big_smile
Senast redigerat av Naughty Tee (29 mars 2008)

297 Inlägg
29 mars 2008
Med detta i åtanke så är det helt ok att vi bara vart överöstad av en spela högt bil i bassrace som för övrigt hadde en DD bas den med som dock rök när han försökte bräcka 150 i bassrace....

TVÅ bilar , den gula fula colten spela 146,3 big_smile

"There can only be one"
205 Inlägg
29 mars 2008
omegaman1 skrev:
TVÅ bilar , den gula fula colten spela 146,3 big_smile

Vi tävlade aldrig på lördag/söndag och mötte aldrig Henri men visst lirade han högre än oss det är klart smile

Sök