3406
Sök

Styling till 206an????

28 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Tjena hejsan!!!

Ska påbörja nytt projekt nu på min peugoet 206 sport...
Ville gärna ha lite förslag på vad för fälgar som passar till...
Bilen är silver...det är nämligen en Quiksilver special editon med Quiksilver inredning m.m...
Skulle vart najs ifall ni kom med lite förslag på fälgar , kjolpaket m.m  all förslag som ni lägger ska självklar kollas upp å se över.. skicka gärna länk ifall ni har , det skulle underlätta lite smile
Eller ni kanske till och med har styling saker till 206an som ni vill bli av med...då får ni gärna skriva det också...Puss & Kram så länge big_smile

Intresseklubben
673 Inlägg
26 mars 2008
206 är riktigt fina, och blir riktigt fräsha när dem blir stylade.. men inte för klaga på din bil eller något, så tycker jag det är så många som stylar dem..

Så om du ska styla, försök hitta något som inte finns så mycket utav här i sverige smile kolla ifrån USA?

Hoppas verkligen du får till en bil som blir bra och du blir nöjd över, det är ju ändå huvudsaken smile

Keep going, tummen upp och hoppas det blir ett bra projekt smile

/Mvh Andreas

98 Inlägg
26 mars 2008
http://www.gummihuset.se
dom har fina fälgar så kan du kolla just dom som passar din bil.

28 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Tjena andreas.. jo håller med om att det finns många som har stylade 206or.. men åt andra sidan så finns det inte många ute på gatan... har inte sett fler än 5 st än... och min bil ska bli va en bruksbil.
sen så kommer den ju självklart å va lite udda än dem andra för ja går inte å köper kjolpaketet Hunter precis när halva sverige har den hehe... bilen ska in inom snar framtid för att avgassystemet skall bytas till ett 3½" hela vägen från grenröret och utblåsen kommer ligga på ca 4"  har inte bestämmt mig riktigt än och det kommer vara varsitt utblås på varje sida.. sen så skall bilen tonas och då skall förar samt passagerar rutan också tonas..men sen så har ja lite svårt med väl av vinge.. jag gillar nämligen inte dem här stora vingarna till 206an..så det måste ja fundera över lite.. men givetvis lägger jag upp lite bilder senare och skriver mer om va de blev för val m.m.. smile

28 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
TengarN:  dem hade inte så stort utbud på gummihuset ju sad   det va ju bara ett fåtal fälgar, kan du nån mer sida ?

603 Inlägg
26 mars 2008
Kolla nordendack.se - Jag tyckte de hade bra utbud och bra priser. Vilken storlek på fälg hade du tänkt dig?
Är själv också i beslutsångest med valet utav fälgar till min 206:a.
Tänkte du dig förresten helstyling med skärmbreddning, kjolpaket mm eller bara lite diskret?
Jag hade tänkt mig att lackera lister, roligare lysen, kanske sportgrill och några fina splitters eller liknande.

In hoc signo vinces

28 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Tjena Casanovan...jag hade tänkt mig en ganska clean styling..har hittat ett kjolpaket som är jävligt fräckt och clean.. men sen så har ja framtidsplaner på att lacka om hela bilen i den orange´a färgen som ford focus st har.. hehe det är inte nån som har en sån 206a = )  men vi får se faktiskt hur det blir va har du för fälgar på din 206a då ?

603 Inlägg
27 mars 2008
Viddinho skrev:
Tjena Casanovan...jag hade tänkt mig en ganska clean styling..har hittat ett kjolpaket som är jävligt fräckt och clean.. men sen så har ja framtidsplaner på att lacka om hela bilen i den orange´a färgen som ford focus st har.. hehe det är inte nån som har en sån 206a = )  men vi får se faktiskt hur det blir va har du för fälgar på din 206a då ?

Asfeta 14" plåtfälgar! Nån sommar måste det väl slå igen som en trend!? smile
...funderar starkt på Ace Cairo, men "tyvärr" finns de bara i 16" med rätt bultcirkel. Tror du det blir "för litet"??
Senast redigerat av Casanovan (27 mars 2008)

In hoc signo vinces

28 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Casanovan skrev:
Viddinho skrev:

...funderar starkt på Ace Cairo, men "tyvärr" finns de bara i 16" med rätt bultcirkel. Tror du det blir "för litet"??

har du möjligtvis nån bild på fälgen?  alltså ja kan säga som så här det kommer se ganska konstigt ut tror ja om du inte sänken bilen maximalt...för ja har 16" på nu och det ser inte särskilt snyggt ut hehe... ja kommer köra på 18" + sänkt...  = )

28 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare

hehe det va just dem ja tittade på smile hehe:cool:

603 Inlägg
28 mars 2008
Viddinho skrev:
Casanovan skrev:
Viddinho skrev:

har du möjligtvis nån bild på fälgen?  alltså ja kan säga som så här det kommer se ganska konstigt ut tror ja om du inte sänken bilen maximalt...för ja har 16" på nu och det ser inte särskilt snyggt ut hehe... ja kommer köra på 18" + sänkt...  = )

Jasså du tycker det är så illa!? sad
Här är fälgen iaf. Så klockren i mina ögon. Surt att den inte fanns i 17", då hade jag inte tvekat. http://www.nordendack.se/img2.php/popup … s/CAIP.jpg
Senast redigerat av Casanovan (28 mars 2008)

In hoc signo vinces

203 Inlägg
28 mars 2008
Denna var jävligt ovanlig!

http://www.ks-carstyling.se/pages/resources/shopImages/263/large/produkter/aerodynamic/WS-styling/peugeot/267_0.jpg
Senast redigerat av Larssonn (28 mars 2008)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
29 mars 2008
1. Ge fan i att tona sidorutorna fram, bilprovningen kommer jävlas med dig tills du frivilligt sliter bort toningen.

2. För att vara herr Viktig för en stund så finns det orangea 206:or. wink

3. Ett 3½ tums avgassystem är totalt meningslöst. Du får minst lika bra ljud ur ett mindre, och betydligt bättre drag med ett mindre också. Börjar lessna på alla monster-avgassystem.

4. Lycka till med bygget, men för att bli unik med en 206:a funkar det inte med "clean" styling. smile

Mvh. David.
Senast redigerat av Torlejf (29 mars 2008)

Bygger rolig bil. :)

203 Inlägg
29 mars 2008
Torlejf skrev:
1. Ge fan i att tona sidorutorna fram, bilprovningen kommer jävlas med dig tills du frivilligt sliter bort toningen.

Elr så kör du med självhäftande toning som man kan sätta dit igen på 2minuter!?

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
29 mars 2008
Larssonn skrev:
Torlejf skrev:

Är ett alternativ. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
29 mars 2008
Torlejf skrev:
Larssonn skrev:
Torlejf skrev:

Är ett alternativ. smile

Mvh. David.

Vart får man ta i självhäftande toning

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

Sök