hejhej, jag har en bmw 318i 87 som det är en liten bula bredvid vänstra blinkersglaset. Så jag hadde tänkt att reparera den där bulan med spackel osv. Men jag vill inte behöva lacka om hela alltihopa bara för att jag reparerar den där bulan och jag har inte häller sån stor lust att leta reda på en ny skärm med lika färg osv. så jag tänkte om man kan få tag på orginalfärgkoden och sen åka och beställa orginalfärgen på typ micro,mekonomen eller nått sånt. Hadde tänkt mig färg på sprayburk. Så om någon vet orginalfärgkoden så skriv gärna den här:)
har kollat men hittar inte de.. har hittat ett nummer som är precis undet framrutan.. kan det vara det nummret tro?? för nånannanstans finns det ej nått...
nu när jag fått fram själva namnet på färgen.. så ska jag få fram koden. så sökte jag på google och ficka fram en kod..och färgen hette zinnoberrot, så jag for bort till mekonomen och skulle köpa orginalfärgen då.. men då var det hel fel kod.. så sa han i affärn att det skulle vara 3 siffror.. så jag åkte hem igen och fick fram en ny kod som hadde 3 siffror och med samma namn på färgen.. så drog jag till mekonmen igen men den koden fanns inte med i deras papper... så nu vill jag ha hjälp med att få fram rätt kod till färgen..