4344
Sök

Haynes Stylingbok ?

49 Inlägg
7 mars 2006
Trådstartare
Såg att haynes som gör verkstadshandböcker för bilar, har även gjort en styling bok.

Är någon som har en sådan o är det någe roligt att ha ?

Fundera på köpa den.. Någon kan vädra lite om den..

Wrench
82 Inlägg
7 mars 2006
ja fick en sån i julklapp tongue den va väl helt ok, står ju ganska mykt info men som sagt de står ju inte hur du kan göra det på just DIN bil, isånt fall e ju verkstashandbok bättre big_smile
Men typ info om hur du "hobby" lackar om detaljer o.s.v o sån info finns ju redan som trådar tongue

Wankel
1 080 Inlägg
7 mars 2006
har den hemma, den förklarar allt ganska generellt...mycket måste ju moddas för att passa just din bil, men den kan vara väldigt bra att ha till hands..

MDS Västerås

Superstar
511 Inlägg
7 mars 2006
Har bläddrat lite i den. Kan nog va bra att ha som grund att gå efter. Dom e ju genomgående bra i sina böcker. Bästa sättet att lära sej... e att testa! big_smile

251 Inlägg
7 mars 2006
jag har en sådan om du vill köpa?

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a

Driver
2 111 Inlägg
7 mars 2006
har du en nyare corsa är den perfekt wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

154 Inlägg
7 mars 2006
Jag har den boken...man kan få lite ideer å så... smile

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
7 mars 2006
jag lånar tråden om det är ok...

finns det en Haynes för audi a3, lr är a4:an liknande? var kan man i så fall köpa den?

man lever bara en gång så lev väl!

Wankel
1 080 Inlägg
7 mars 2006
Bullo skrev:
jag lånar tråden om det är ok...

finns det en Haynes för audi a3, lr är a4:an liknande? var kan man i så fall köpa den?

biltema har en hel del haynes böcker, kolla där

MDS Västerås

1 741 Inlägg
7 mars 2006
jag har tuning boken och en kompis har styling.. det va inte så mycket skillad mellan dom. men dom är ganska bra men känns lite "overkill" att köpa bägge tongue

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

676 Inlägg
7 mars 2006
fick en sådan på jul smile rätt rolig och intressant bok, men som det har sägts här förut. finns kanske inte till just din bil men de finns tips och tricks på hur du kan göra typ smile

12 086 Inlägg
7 mars 2006
Tycker personligen den inte är värd pengarna. Står mest småmods lätta lösningar.. och oftast när de beskriver så utgår de från färdiga kit till vissa bilar, jag menar hur svårt är de o köpa ett färdigt kit o skruva på?

Är man helt rockie på bilar o vill ha lite inspiration så är de väl kanske en bra investering. en Nybörjarbok skulle jag vilja uttrycka det som, inget för någon som redan är inne i stylingspåret.

Har tuningboken oxå, den är mer intressant då man får reda på lite mer fakta om motorer o trimsätt mm. Mitt råd är att köpa Tuningboken ist!

49 Inlägg
8 mars 2006
Trådstartare
Tack för alla Goda svar... Ska tänka igenom detta nu tongue

O se om det blir någe smink för 9-3:an : )

Sök