2777
Sök

Hur skall jag placera spjällhuset på min kompressormatade motor

falken
29 mars 2008
Trådstartare
har nu stoppa på en kompressor på min 2.3 liters volvo motor men har litte funderingar om det kan spela någon roll var man har spjälhuset om det "SKA" vara före eller efter?

för har nu ett över ladd på 0.2 bar.. borde kunna få ut mera när man har utväxling 1:2??

sen finns det nogot företag som säljer skruv kompressorer i sverige och isåfall vad heter dom företagen..

Evolution Garage
1 299 Inlägg
29 mars 2008
Stylingkompaniet säljer alla möjliga typer av kompressorer. Fråga efter Andreas, snackade länge å väl om kompressorer med honom. Det han inte vet om kompressorer är inte värt att veta!

Sky´s the limit...

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
29 mars 2008
enem säljer skruvkompressor (lysholm)

På en skruvkompressor brukar man placera spjället innan kompressorn för att hålla ljudnivån nere. Vet inte hur det är på eaton (roots) dock smile

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

19 Inlägg
31 mars 2008
intressant tråd . om vi tänker oss en v8:a, då monteras ju kompressorn mitt imellan topplocken , och spjälhuset ovanpå. hur gör man på en turbo bil ? För eller efter? Vissa har ju separat spjälhus per cylinder då monteras det ju direkt mot insugportarna på toppen, som jag ser det så bör ju spjälhuset sitta så när inpå inloppet på kompressorn som möjligt , du får ju en hel del information från givaren på spjälhuset till din styrbox. kan inte det låta vettigt

så att precis före kompressorn brukar vara det optimala , lika så luft luftmängdsgivare lär ju inte vara dumt att montera inärhet av inlopp kompressor.

Sök