hej allesammans..
Besiktiga idag med ett leende på läpparna men det vara inte länge. Var på F* håret att min framspoiler kom över deras lyft klump.
Nu till saken avgasvärderna var för höga.
Följande fel: HC-halt tomgång, för hög.
Han tyckte tomgången var lite ojämn men det är knappt märkbart...och jag är petig med det mesta.
HC: 162 (100)
CO: 0,2 (0,5)
CO 2500: 0,3 (0,3)
Lambda: 1,03 (0,97-1,03)
De värden inom parantes är max gränser.
--------------
år 2007:
HC: 015
CO: 0,0
CO 2500: 0,0
Lambda 1,00
----------------
Jag körde bilen varm 5-8min sen stog jag och vänta på min tid 15min. Inte bästa förutsättningarna kanske.
Tankar enbart 98oktan.
Det jag gjort sen i fjol är monterat Ferritas 3" Dp med racekat. Bytt Magnetventil till ESC "off road". Precis gjort stor service på bilen. Olja,remmar,spännare,vattenpump,stift. Och lite småfix..inga större ingrepp i motorn. Bilen var "chippad" innan besiktningen 2007. Fick "chippningen" uppgraderad i sommras.
Ska byta en liten slang idag som läcker vid provtryckning som jag hittade förra veckan. Tvivlar på att den ändrar på avgasvärderna...möjligen tomgången och få bort mina småryck (felsökt länge). Smårycken hade jag även på förra bes.
Är det bara varmköra ordenligt innan och kanske hälla i en flaska K-sprit eller tankar 40% Etanol. För att byta mitt Downpipe går fetbort..har inte ens kvar mitt gamla.
Några bra tips hur jag ska komma förbi avgasproblemet?
Bilen drar helt normalt 1.3/mil drar på emellanåt såklart.
Octavia RS -02...tvärställd som Audi TT.
Tackar för seriösa svar för jag är lite smågrinig efter en buckla jag fick i lördags oxå
(p-skada)