2886
Sök

Grymt ljud för vara orignal?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
29 juli 2007
tsdi skrev:
golfarn_nr1 skrev:
tsdi skrev:

Absolut inte ! derimot är det bose i våran A6a å det låter väll helt okej, iallafall 10x bättre än vad saab's å volvos anläggningar tongue (iofs skulle nya V70'n kanske komma med en feting stereo)

Absolut inge fel på Saabs och Volvos orginalanläggningar, tror knappast Audi låter 10 gånger bättre! lol

Är du seriös ? låter ju som det sitter typ 2 st 4" mellan register i en kompis 93 veckor, nejdå det var lite att ta i, men det är ju varken dunk eller bra välljud i den bilen dom har iallfall hmm

Japp de är jag då jag testat båda! Sitter inte 4" heller så... hmm

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

69 Inlägg
29 juli 2007
Saab är väl det som imponerat på mig mest när det gäller orginalljud. Någon nyare V70 har jag inte testat så det kan jag inte uttala mig om.

Även det tyska gänget Mercedes, BMW, VW och Audi tycker jag låter bra. Men så är jag ju ingen audiofil heller:)

Bilar! Vilket jävla påhitt.

Fotograf
1 319 Inlägg
29 juli 2007
tkd_rille skrev:
volvo har väl ljudtekniker endast för ljudbilden ?  för att original så är de ju faktiskt de bästa systemen i personbil.

det stämmer gör det.. volvo har det absolut bästa ljudsystemet orginal. sen om man tar det största ljudpaketer så kommer man att ha ljud som spöar dom flesta som har baslåda och greje.. bara kolla vad volvos ljudanläggning kostar den billigaste kostar 15900kr och dyraste 35000kr och det är orginalljud:P

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Team Tondöv
649 Inlägg
29 juli 2007
fredda_king skrev:
tkd_rille skrev:
volvo har väl ljudtekniker endast för ljudbilden ?  för att original så är de ju faktiskt de bästa systemen i personbil.

det stämmer gör det.. volvo har det absolut bästa ljudsystemet orginal. sen om man tar det största ljudpaketer så kommer man att ha ljud som spöar dom flesta som har baslåda och greje.. bara kolla vad volvos ljudanläggning kostar den billigaste kostar 15900kr och dyraste 35000kr och det är orginalljud:P

å andra sidan tar dom hutlöst bra betalt för prylarna!!
jag törs lova att om man köper grejor hos lokala bilstereonasaren för 35000 och slänger in dom i Volvon låter det bra mycket bättre än deras originalsystem för samma pengar!

sen har Volvo inga tekniker som bara håller på med ljudbilden, däremot har dom, som de flesta andra stora biltillverkare, folk som jobbar med att få till ett någorlunda schysst originalljud i bilen.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
29 juli 2007
fredda_king skrev:
tkd_rille skrev:

What ? 15900 turkiska eller ?

Gammla V70
http://img252.imageshack.us/img252/717/voilvovw1.jpg
http://img252.imageshack.us/img252/9940/volvovp2.jpg

Nya V70
http://img65.imageshack.us/img65/1295/volvo2li9.jpg
http://img65.imageshack.us/img65/3608/volv4o2qg5.jpg

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Smålänning
7 883 Inlägg
29 juli 2007
Saab och volvo är kända för att satsa på bra originalljud. Har nån billjudstidning hemma där dom ska förbättra originalanläggningar, och där hade dom saab och volvo och några tyska bilar, och i saab och volvo bytte dom bara element för att få femsjärningt, i dom andra så var dom tvungna att byta HU också. Även dom klena org. kablarna.

Ljudsystemer i audi R8 lär dock vara bra... Bang o Olufsen...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

37 Inlägg
30 juli 2007
nissan 200sx skrev:
Hört att volvo ska ha en av dom bästa ljud anläggningarna för "vanliga" personbilar har för mej att v70t5 har bose eller hur de stavar eller e ja helt ute och hojar nu eller?

Det bästa ljud system är i Audi A8 den nya... Bang & Olufsen systemet låter hur bra som helst tror knappast volvos system spöar de?  hehe

7 120 Inlägg
30 juli 2007
Tycker ljudet i 9-3 Aero är riktigt bra. Bästa original-ljudet jag hört i en bil iallafall.

1 997 Inlägg
30 juli 2007
tycker motorljudet duger gott. än så länge iaf big_smile

Avstängd
1 557 Inlägg
1 april 2008
Alla premium biltillvärkare har folk som bara jobbar med ljud ! Inte en eller två utan avdelningar....
Sedan va tråden handla om.. Vad är du van vid för ljud innan? Själv har jag en v70T5 den spelar väl på hyfsat men inget imot eftermarknads prylar.....
Senast redigerat av MrKerm (1 april 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 april 2008
Jag var nöjd med originalljudet i min GTS faktiskt, rejält bra djupbas och skapligt med dunka. Klart och fint var det också... smile
Men jag ville ha i min subwoofer, så det blev till att byta stereo... smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

125 Inlägg
1 april 2008
ljudet i min merca clk duger gott och jag är kräsen! iofs så kör jag org högtalarna på steg och annan HU men högtalarna är bra!

801 Inlägg
1 april 2008
hört att lexus ska ha bästa orginal ljudet i bilarna, stämmer detta? aldrig åkt lexus tongue

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
1 april 2008
Golf IV högtalarna är faktiskt bra original. Men det hänger en hel del på sterion/förstärkaren också.
Med original radio/kasette, (4x25w) som satt i min lät det ganska illa när man höjde volymen lite.
Bytte till en cd/mp3 sterio med 4x50w och det var som natt och dag.
Nu har jag visserligen bytt enhet igen när den gamla gick sönder, och har slutsteg och baslåda i, fortfarande originalhögtalarna.
Låter helt ok faktiskt, även om jag är sugen på att byta till bättre grejer, men å andra sidan så är man väl alltid det? tongue

//Edge

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 april 2008
Roundcube skrev:
hört att lexus ska ha bästa orginal ljudet i bilarna, stämmer detta? aldrig åkt lexus tongue

En polare hade en Lexus IS200, den spelade förbannat bra. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
1 april 2008
Roundcube skrev:

Ja det kanske är "bästa" originalljudet.

Men det är fortfarande inte värt vad det kostar. Inte någon tillverkares originalljud är värt vad det kostar...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Norrlänning
1 453 Inlägg
1 april 2008
ja har kört bra många nya bilar de senaste året och ja tycker ljudet i min gamla s6 knäcker den nya V70 och 9-5 ans ljud.. var in till ljudkille för att få stereon inkopplad och han sa att att han aldrig hört nått originalljud som lät lika bra som i s6 an smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

5 089 Inlägg
1 april 2008
Ellertz skrev:
ja har kört bra många nya bilar de senaste året och ja tycker ljudet i min gamla s6 knäcker den nya V70 och 9-5 ans ljud.. var in till ljudkille för att få stereon inkopplad och han sa att att han aldrig hört nått originalljud som lät lika bra som i s6 an smile

var dte inte s6an som vann "bästa ljud i orginalbil" förra året?. vet att det var en audi iaf. med bang-olofsen ljudsystem orginal.

\Lindgren

312 Inlägg
1 april 2008
Jag blev riktigt förvånad när jag satt och dunkade originalljud i en Golf -02. 6.5 i både bak och fram dörrar så dunkar på redigt smile Men låter bra... tycker jag inte!

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
2 april 2008
thesvensk skrev:
Jag blev riktigt förvånad när jag satt och dunkade originalljud i en Golf -02. 6.5 i både bak och fram dörrar så dunkar på redigt smile Men låter bra... tycker jag inte!

Låter bättre när man har slutsteg eller annan sterio än original som sagt.
Bra är väl en personlig tolkning, allt kan ju bli bättre. tongue

Annars låter det riktigt bra i Caddyn också, iofs. -05 så de har väl lite bättre originalgrejer i dagens bilar.

//Edge

Sök