2933
Sök

motor problem på en volvo 240 -76

127 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
tjena har ett probem med min 240 -76 med insprutar motor.. den går bra först när man startar den sen när man ska åka iväg så börjar den hacka å gå dåligt, går helt enkelt inte att åka alls.. bytte motor förr för jag trodde de va fel på motorn med de visade sig att felet sitter på bilen nånstans men vart ??
bensinpumpen låter förjävligt om de kan va den som spökar?
finns de en bensinpump i tanken på den??
sitter nu en glt motor i den från 240 -86

väldigt tacksam för hjälp..

471 Inlägg
16 mars 2008
det är nog mest troligt bensin pumpen testa byta den å nån ledning (kan ju va skit it ) å om inte de funkar så då vet jag inte

Skiiit du nedde ! ;)

736 Inlägg
16 mars 2008
Om det är en B230E motor i så sitter det en förpump i bensintanken. Om den pajar brukar huvudpumpen låta lite mer surrande. Bränslefilter nytt?

21 761 Inlägg
17 mars 2008
Borde vara en B230E, som frasse4 föreslår, har en 240 GLT-86 själv och i den sitter B230E. Även om tankpumpen inte skulle fungera alls, så går bilen ändå bra att köra med. Under förutsättning att huvudpumpen är okej alltså. Jag säger som frasse4, kolla filtret.

Är det huvudpumpen som låter illa?

I så fall kan det mycket väl vara den som spökar, har du rätt i. På min bil är huvudpumpen bytt en gång, symptomen var att den inte gick att varva ordentligt och svarade inte på halv-fullgasacceleration. Men är den riktigt dålig så kan det nog hända att den går så dåligt som din bil, är dock inte helt säker.

4 001 Inlägg
17 mars 2008
kolla bränsletrycket, kan vara ett hål i sugröret ner i tanken så att bensinpumpen suger i sig en massa luft och då får du inget bränsletryck

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

6 Inlägg
3 april 2008
låter väldigt mycke som bränslefiltret är full i skit

Sök