hehe, ja angående pioneeren hade du visst rätt. Men DLS steget är et monoblock, det är bara dubbla anslutningar för att underlätta inkoppling av 2st basar.
Jo jag såg nu att pioneer-steget var avsäkrat med 60A, det var nog det mindre jag tänkte på innan.
Jag får ju anses vara lite partisk till dls favör iom att jag är sponsrad. MEN i detta läget hade jag faktiskt hellre kört på pioneer-steget då det ser mer påkostat ut, speciellt vid just anslutningsterminalerna, sedan ser det ju helt klart snyggare ut, däremot hittar jag inget flerkanals-steg i samma utförande vilket är lite tråkigt då man gärna kör samma serie/utseende på slutstegen om man skall ha flera. Samtidigt får vi tänka på att Pioneer-steget kostar 700kr mer än dls. Det mindre utav det intressanta pioneersteget kostar å andra sidan bara 200kr mer och får anses mer jämlikt med dls-steget, dock med lägre avsäkring, angående "watten" då kan du lägga märke till att dls anger vid 13,8v medans pioneer anger effekt vid 14,4v. Jag har då aldrig haft 14,4v på min voltmätare vi spelning med motorn igång, snarare 13,4v. Detta är lite missvisande. Båda anger 400wrms i 2 ohm, men pioneer-steget för 2200kr ger lite mindre än dls ca12.
I slutändan är det du som bestämmer. Som sagt, vilket du än väljer av dessa steg så kommer du bli mer nöjd än om du väljer ex Shark8000 med 2000W eller mds osv....
Lycka till.
Mvh
Andreas
Numera Saab 9-5 Aero -00