3086
Sök

orginal ladd på en seat leon 1,8t 20v ?

32 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
någon som vet det ? och hur mycket turbon palla att ladda utan det går  sönder direkt ?

fälg fantast
1 086 Inlägg
4 april 2008
kolvarna pallar 400 hk iallfall, originalladd ligger på 0.5, med chip 0.8

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

32 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Lowenhart skrev:

men hur mycket orkar turbon ladda max så det håller ?

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 april 2008
Lowenhart skrev:

Vadå med chip 0,8? Det beror ju på vad man ställer laddet på.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

32 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Lowenhart skrev:

Vadå med chip 0,8? Det beror ju på vad man ställer laddet på.

ja men om jag ställer laddet på 1,3 turbon ska inta paja efter en vecka. pallar den ladda 1,3 länge ?

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 april 2008
Turbon håller säkert ganska bra, men den lär inte arbeta speciellt effektivt. Frågan är om allt annat håller: kolvar, kolvringar, ringlandet, stakar, topplockspackning etc etc... Jag har smält (inte smällt) en kolv och det är jättekul....precis innan det händer.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

127 Inlägg
4 april 2008
Chippa bilen istället. Man ska inte hålla på och höja laddet själv. Den får inte bränsle som den ska och den kommer spika sönder.

32 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Nitzer skrev:
Chippa bilen istället. Man ska inte hålla på och höja laddet själv. Den får inte bränsle som den ska och den kommer spika sönder.

jag har precis chipat bilen men är sugen på att ställa upp laddet lite för at får lite mer fjång i bilen. så den borde inte spika om jag höjer det enu mer manuellt.

32 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
när jag lämna in bilen så chipa dem med ett powerchip i den men dem sa att dem inte höjde laddet men  som jag har förstått nu så har dem höjt det från 0,5 till 0,8 atomatiskt med chipet. men tror jag ska höja manuellt imorgon till 1,3 ? men pallar turbon det utan att gö i sönder första veckan tongue?

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
4 april 2008
Nu är ju detta bara som jag tror i min egen skalle.

Du har chippat bilen, höjt laddtrycket till 0.8, likaså allt vad soppa innebär?

Och om du då höjer laddtrycket ytterligare så får den ju för lite soppa kontra laddet?

Är jag helt ute och cyklar nu? Iaf för mig låter det vettigt att inte höja laddet manuellt.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

Sök