3380
Sök

Tempmätare Sierra visar fel !

1 944 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Tja ! som rubrik lyder så har min tempmätare på sierran damp, efter kanske 2min efter uppstartande går tempmätaren upp på max och stannar där.. stannar även kvar 2 min efter det att man stängt av den.

Fabrikat:  FORD SIERRA 2,0I GL KAT
Årsmodell: 1988

någon som har någon aning om vad detta kan bero på. har ej felsökt själv.

Mvh Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 april 2008
det är en ford, då ska mätarna krångla wink tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 944 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
det är en ford, då ska mätarna krångla wink tongue

haha tongue . ja, men det vill inte jag hmm .
kan det vara termostaten ?

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

38 Inlägg
4 april 2008
grattis du har det vanligaste felet man kan få på en ford, prova byt mätare till en annan från någon skrot så kanske den visar något annat kul....eller bara åk...

Eller det skiter väl jag i

1 944 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
hbdesign skrev:
grattis du har det vanligaste felet man kan få på en ford, prova byt mätare till en annan från någon skrot så kanske den visar något annat kul....eller bara åk...

haha. okej smile ska testa det !

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 april 2008
kan ju även va tempgivaren skulle jag tro.... jordfel nånstans, givaren, mätaren eller nått tjall på en kabel.. nå annat kan det ju inte va haha tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök