Jag lånar tråden och vänder lite på frågan, var f*n sitter soppafiltret ? :S har inget filter i motorrummet och inget filter underbilen, bara en soppapump och nån regulator... dock så har jag ett konstigt "t-kors" på soppaslangen under bilen just före pumpen där den är pluggad i den "utstickande" delen... ska filtret sitta där tro?
Under huven vid vänster fjäderbensstag lite snett bakom mot torpeden.
Jag lånar tråden och vänder lite på frågan, var f*n sitter soppafiltret ? :S har inget filter i motorrummet och inget filter underbilen, bara en soppapump och nån regulator... dock så har jag ett konstigt "t-kors" på soppaslangen under bilen just före pumpen där den är pluggad i den "utstickande" delen... ska filtret sitta där tro?
nix sitter inget där, sitter ej heller något under bilen... :S under bilen sitter bara pumpen :S
nix sitter inget där, sitter ej heller något under bilen... :S under bilen sitter bara pumpen :S
Den ska sitta där. Det har den gjort på alla dom som jag har haft och skruvat med. följ utgående soppaledning ifrån soppapump under sätet framåt så hittar du den efter ett tag.
det är ingen ltt, felet är att när man står stilla sen och kör man iväg lungt men sen när turbon börjar ladda så får inte bensin i typ 1 sek sen kommer bensinen och då blir det ett jävla knuff, eftersom det va en gl motor i från börjar så tror jag inte att dom har bytt soppa pumpen, alltså att det fortfarande är gl soppa pump... lite skilnad på soppa trycket på en orginal gl och en små trimmad b230ft motor....
Om det satt en GL motor i från början och din bil är en -85:a, så ska det inte sitta någon pump där original. B230A är ju förgasare med pumpen i blocket. Antadligen har dom tagit en 940-pump och satt i tanken. Problemet löst?
// Tomas
du har fan rätt jag har varit ute hela dagen och letat, öppnade och kollade på pumpen som sitter i bagage luckan och allt, men om jag ska montera en extra soppa pump vad ska man tänka på? för det ska sitta en pump under bilen :S hur ska man koppla den?