3390
Sök

Audi quattro som låter konstigt bak.

Norrlänning
1 453 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Nu har de börjat låta lite bak från s6 an.. de hela började när ja och en kompis var ute på en parkering och lekte lite, efter de så knackar de eller donkar under vänster baksäte, de vibrerar lite där också.. men de är bara vid starter och vid gaspådrag som de låter.. kan de vara en knut som håller på att ge sig ?  eller vad kan de vara ?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

385 Inlägg
3 april 2008
Stötdämparen kanske? Eller avgassystemet som ligger emot nånstans?

Auditok
169 Inlägg
3 april 2008
Kan vara en knut men kan också vara som föregående talare sa, ut och undersök...

Norrlänning
1 453 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Hur kan man kolla de som då på ett bra sätt ? Gds hall med en lyft och kika ?

- Har du champagne?

Norrlänning
1 453 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
De måste väl finnas mer med nån bra idé.. ja kan ju inte vara den första här på gorg med dessa problem ? wink

- Har du champagne?

1 867 Inlägg
4 april 2008
prova hissa upp bilen och lyfta lite i hjulen därbak, glappar det så kolla tvärstaget, det brukar glappa.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Mekaniker
99 Inlägg
4 april 2008
Kolla stödlagret på kardanstången! (en sjukdom)

Norrlänning
1 453 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Jstorm skrev:

Hmm.. ingen aning vad de är eller hur man ser de ? är min första quattro.. hmm

- Har du champagne?

Norrlänning
1 453 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Koop skrev:
prova hissa upp bilen och lyfta lite i hjulen därbak, glappar det så kolla tvärstaget, det brukar glappa.

vadå? ska ja lyfta i däcket ? då är de väl bara dämparen ja känner`?  och vart sitter tvärslaget ?

- Har du champagne?

Mekaniker
99 Inlägg
5 april 2008
Ellertz skrev:
Jstorm skrev:

Om du inte vet var grejerna sitter på bilen så är du nog inte rätt person att avgöra om det är fel på grejerna heller, har du ingen kompis som kan hjälpa dig? annars finns det verkstäder!
Jag vill inte vara elak utan bara realistisk!

Norrlänning
1 453 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Jstorm skrev:
Ellertz skrev:
Jstorm skrev:

Om du inte vet var grejerna sitter på bilen så är du nog inte rätt person att avgöra om det är fel på grejerna heller, har du ingen kompis som kan hjälpa dig? annars finns det verkstäder!

Nee ja har ju tyvärr inte de, bara någon jäkla volvo raggare tongue  Joo men bara rulla in bilen på en verstad kostar ju en halv förmögenhet, inte riktigt de man har när man lever på ett studiebidrag varje månad wink men men, man kan ju höja stereon också, de kostar inget.. smile

- Har du champagne?

Mr.
253 Inlägg
5 april 2008
Ellertz skrev:
Jstorm skrev:
Ellertz skrev:

Nee ja har ju tyvärr inte de, bara någon jäkla volvo raggare tongue  Joo men bara rulla in bilen på en verstad kostar ju en halv förmögenhet, inte riktigt de man har när man lever på ett studiebidrag varje månad wink men men, man kan ju höja stereon också, de kostar inget.. smile

Kanske du skulle funderat på innan du skaffade bil... Mmm höjja stereon låter som en asbra idé blir säkert billigare och problemet löser sig nog av sig självt.

Köpes:
18T Turbo

Norrlänning
1 453 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
pwei skrev:
Ellertz skrev:
Jstorm skrev:

Kanske du skulle funderat på innan du skaffade bil... Mmm höjja stereon låter som en asbra idé blir säkert billigare och problemet löser sig nog av sig självt.

Nee precis.. ja lever på hoppet, näerå, men ja tar studenten om 2 månader, sen så blire heltidsjobb plus att man bor hemma så då borde ja får råd att fixa den tror ja smile men tills dess så lever ja på hoppet..

- Har du champagne?

Sök