2569
Sök

Chip :: Motorgaranti?

Valkyrie
118 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Hej,

Tänkte chippa min nyinköpta Golf GTI, men undrar lite över motorgarantin. Jag har kikat i diverse handböcker och garantiavtal men har inte hittat något angående tuning. Frågan är om garantin fortfarande håller om något skulle rasa? Förhoppningsvis så händer de inget, mem om olyckan mot all förmodan skulle vara framme så skulle jag kunna tänka mig att en av standardpunkterna är att kolla av datan från bilen.

Vad tror ni?

Forge Distributer http://www.maptun.com/

98 Inlägg
8 april 2008
är ganska säker på att motor garantin inte gäller efter man har chippat.

358 Inlägg
8 april 2008
jag vet att på åtminstonde volvo så gäller inte motorförsäkringen om de inte är orginaldetaljer som sitter...

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

* Klåpare
1 718 Inlägg
8 april 2008
www.Itsfun.nu ger motorgaranti.

Urklipp från Itsfun.nu :
Vi erbjuder en motorgaranti när vi chippar din bil. Vi erbjuder nu en garanti som du kan få på din bil efter trimning. Garantin ersätter skador som kan härledas till chiptrim och som gör att du inte får ersättning av fabriksgaranti eller maskinskadeförsäkring. Läs mer om villkoren hos Tuning Warranty, om du uppfyller kraven kan du ansöka om Itsfun motorgaranti i samband med tidsbokning.

OBS! Du kan inte teckna motorgarantin direkt hos Tuning Waranty utan måste göra det genom oss!

Urklipp från deras FAQ:
Hållbarhet på motorn vid chipptrimning?
Hållbarheten på motorn förändras inte av vår trimning, dagens motorer är i regel överdimensionerade för att klara betydligt större påfrestningar.
Regelbunden service och skötsel spelar en betydligt viktigare roll för livslängden.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Valkyrie
118 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Tack för svaren. Ja ska kontakta Itsfun om priser osv. Men det verkar som att Itsfun inte lämnar någon garanti sjävla utan överlåter de till ett försäkringsbolag, Tuning Waranty. Jaja, ja kontaktar dem så får ja säkert svar på alla mina frågor.

Forge Distributer http://www.maptun.com/

27 Inlägg
8 april 2008
Dom flästa firmor som chipar lämnar väll motorgaranti om det är nya bilar??! cool

Skulle man skrivit något här?

Sök