Audi A4 -96 Dåligt laddtryck...

Wielbass
16 mars 2008 · 19 Inlägg

Hej en polare till mig har nyss köpt sig en audi a4 från 96, och den är chippad av förra ägaren...
men just nu så laddar bilen ca 0,4-0,5 men den borde ladda typ 0,8-1,0 med chippet (enligt tillvarkare)
även en del effekt förlust nu då pga laddtrycksfelet...
någon som kan ha en aning om vad detta beror på?
vi har kollat efter läckande slangar m.m men utan resultat...

Tacksamm för svar!

infected_ragger
16 mars 2008 · 4 Inlägg

ska där inte sitta en magnetventil någon stanns som styr laddtrycket? :S eller det e inte luftmängsmätaren som strular?

zheratex And if I hit the switch, I can make the ass drop
16 mars 2008 · 13 Inlägg

systemet kan ju läcka nån stans med, testa att provtrycka det med tryckluft

Snowflake
17 mars 2008 · 19 Inlägg

kolla upp dumpventilen om det är original som sitter där, eller så är det luftmängdmätaren!

kan  lova att det är nått av det!

tobee
17 mars 2008 · 735 Inlägg

Skulle helt klart börja med att prova med att trycka in 0.5bar luft och lyssna efter läckor, tappar den så pass mycket pga en läcka så kommer du inte ens komma upp i 0.5 bar iof:P Kolla efter skador på slangar duger inte, skadan kan vara helt osynlig

Wielbass
18 mars 2008 · 19 Inlägg

Magnetventilen är nyligen bytt på den och det sitter orginal dump på den..
klart luftmassemätaren kan de ju ioförsig vara eftersom det är bytt till öppet filter...har hört att det kan ställa till det lite för luftmassemätaren då..

Dennis-76
18 mars 2008 · 32 Inlägg

har ingen aning men när jag bytte programvara  från 180hk till ca 230hk fick jag ta Audi TT 225HK magnetventil. då orginalet inte palla med!  Den kostar inte många hundringar. Det finns dock speciella magnetventiler för just chippade bilar......

cossie84 cossie jens
18 mars 2008 · 127 Inlägg

provtryck

uLLved Audifil.
6 april 2008 · 123 Inlägg

Dennis-76 skrev:
har ingen aning men när jag bytte programvara  från 180hk till ca 230hk fick jag ta Audi TT 225HK magnetventil. då orginalet inte palla med!  Den kostar inte många hundringar. Det finns dock speciella magnetventiler för just chippade bilar......

Var får man tag i sånna och vad kostar dom? Original respektive chip-vänliga?
och var sitter den? nån som har bild och kan visa?

The_Dude
6 april 2008 · 550 Inlägg

Dennis-76 skrev:
har ingen aning men när jag bytte programvara  från 180hk till ca 230hk fick jag ta Audi TT 225HK magnetventil. då orginalet inte palla med!  Den kostar inte många hundringar. Det finns dock speciella magnetventiler för just chippade bilar......

Klart att orginal magnet ventil pallar med.

Vems programvara kör du med ???

Vad har du bytt för hårdvara för att få 230 hk ??

The_Dude
6 april 2008 · 550 Inlägg

Wielbass skrev:
Hej en polare till mig har nyss köpt sig en audi a4 från 96, och den är chippad av förra ägaren...
men just nu så laddar bilen ca 0,4-0,5 men den borde ladda typ 0,8-1,0 med chippet (enligt tillvarkare)
även en del effekt förlust nu då pga laddtrycksfelet...
någon som kan ha en aning om vad detta beror på?
vi har kollat efter läckande slangar m.m men utan resultat...

Tacksamm för svar!

Kolla så att där inte ligger en felkod, kan vara att den går i nödkörning.

Snowflake
9 april 2008 · 19 Inlägg

Kolla upp dumpen, ta loss den och blås i den du känner om den inte palllar det annars kan jag nästa lova att det är luftmassemätaren! har själv haft en a4 med 250hk hade mkt problem med original dumpen, den for nästan hela tiden:P så jag köpten en dump från dahlbäck det vart kanon! Men jag tror mest på att det är ludtmassemätaren!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang