3659
Sök

Visstidsanställd och ta lån på ca 80-100.000 ?

2 072 Inlägg
6 februari 2008
tja de e inga problem.. fick lånet utan nån komentar.. (är timmanställd) big_smile
så du kan inte ha nått problem.. ifall du e prickfri (kronoF)

Sandzoo i da house

NissanMotorsport
6 februari 2008
Trådstartare
sandzoo skrev:
tja de e inga problem.. fick lånet utan nån komentar.. (är timmanställd) big_smile

jaså härligt smile japp, är prickfri, bor hemma också.. så de är ju ett +..

2 072 Inlägg
7 februari 2008
SupraDupraFly skrev:
sandzoo skrev:

jaså härligt smile japp, är prickfri, bor hemma också.. så de är ju ett +..

jo klart.. jag har ege lya.. och som sagt de frågade inget, förutom vad jag ska med pengar till.. så jag sa ska köpa bil.. sen sa hon nu har du dina pengar på kontot.. tog 10min big_smile

Sandzoo i da house

Bildrulle
499 Inlägg
7 februari 2008
En sak dom tittar på är att du ska ha 7000 kvar efter att en fiktiv hyra på minst 3000 är dragen. Var iaf så dom sa till mig när jag sökte billån. Det föll jag på då jag betalar massa mer skatt än jag måste för att få tillbaka mer. Detta var på Swedbank

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
7 februari 2008
Hamilton skrev:
Har du bara en anställning sedan 6månader tillbaka så är det inget hinder att få låna, de flesta banker kräver dock 1 eller 2år. Din anställning övergår automatiskt till att bli "tillsvidareanställd"
Fast antällning existerar inte längre, så det begreppet kan du glömma.
Alla är "tillsvidareanställda" även om du jobbat 1 eller 30år på samma ställe.

Din anställning övergår automatiskt till att bli "tillsvidareanställd"

Nja.. Från och med 1:a januari kan man förlänga visstidsanställningen i upp till 2år. Din chef måste dock meddela dig inom ett havlår om han ska förlänga ditt viss-kontrakt, annars går det över till en tillsvidareanställning ..

Medlemsskap i GBrt? Kontakta mig via PM.

8 883 Inlägg
7 februari 2008
Goteborg skrev:
Hamilton skrev:
Har du bara en anställning sedan 6månader tillbaka så är det inget hinder att få låna, de flesta banker kräver dock 1 eller 2år. Din anställning övergår automatiskt till att bli "tillsvidareanställd"
Fast antällning existerar inte längre, så det begreppet kan du glömma.
Alla är "tillsvidareanställda" även om du jobbat 1 eller 30år på samma ställe.

Din anställning övergår automatiskt till att bli "tillsvidareanställd"

Nja.. Från och med 1:a januari kan man förlänga visstidsanställningen i upp till 2år. Din chef måste dock meddela dig inom ett havlår om han ska förlänga ditt viss-kontrakt, annars går det över till en tillsvidareanställning ..

Sant i det du skriver, jag skrev lite mera generelt dvs om det inte avtalas något så övergår det "automatiskt".

Fotograf på tierpidag.se

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
7 februari 2008
Har man inte råd att spara ihop kapital har man inte råd med lånen heller. Det är nåt man bör tänka över, speciellt vid bilköp. Märker man att man inte har råd att amortera och då tvingas sälja bilen, kanske för en mindre summa än man gav för den, då står man där sen utan bil och med kanske 10000 kr i kvar på lånet... Tänk efter en gång eller fem innan du tar billån. smile
MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

NissanMotorsport
17 mars 2008
Trådstartare
Börjar snart närma sig me att försöka ta lånet, och har skaffat mig en borgenär, är prickfri, inga utgifter, men är visstidsanställd..  Så, några fler som kan bidra me ett par inlägg, om ni gick tillväga för att få lån o.s.v ? smile och vad tror ni om min situation? tongue

482 Inlägg
17 mars 2008
SupraDupraFly skrev:
Börjar snart närma sig me att försöka ta lånet, och har skaffat mig en borgenär, är prickfri, inga utgifter, men är visstidsanställd..  Så, några fler som kan bidra me ett par inlägg, om ni gick tillväga för att få lån o.s.v ? smile och vad tror ni om min situation? tongue

Jag tror inte det ska va några problem för dig utan borgenär, tog själv för ett år sen hade provanställning sen 5 månader och pengarna skulle gå till en bil. De fråga bara på banken om jag va med i facket o a-kassan? de räkna på inkomsten jag skulle ha om jag blev arbetslös om jag skulle klara lånet då

just real power
no turbo shit

NissanMotorsport
9 april 2008
Trådstartare
nu har läget ändrats lite :p Nu är jag tillsvidareanställd, alltså inte visstid längre.. och ingen betalningsanmärkning o.s.v.. ända är att jag bara har jobbat 6 månader och aldrig deklamerat tidigare.. blir det stort problem el? tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
9 april 2008
Nej det blir det inte.
Jag kan låna dem summorna nu om jag velat och jag har precis blitt av med jobbet... wink
Så låna på..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

NissanMotorsport
9 april 2008
Trådstartare
Darkie skrev:
Nej det blir det inte.
Jag kan låna dem summorna nu om jag velat och jag har precis blitt av med jobbet... wink
Så låna på..

okej, fan, alla säger olika tongue haha.. ska bli spännande imorn då ja ska till banken och höra tongue

2 072 Inlägg
9 april 2008
SupraDupraFly skrev:
Darkie skrev:
Nej det blir det inte.
Så låna på..

okej, fan, alla säger olika tongue haha.. ska bli spännande imorn då ja ska till banken och höra tongue

lycka till och skriv så att vi vet tongue

Sandzoo i da house

NissanMotorsport
10 april 2008
Trådstartare
så, idag var jag på banken och fråga om lånet, och gick helt perfekt, 100.000 på kontot nu då big_smile woho!! tongue

Dr Snuggles
956 Inlägg
10 april 2008
SupraDupraFly skrev:
så, idag var jag på banken och fråga om lånet, och gick helt perfekt, 100.000 på kontot nu då big_smile woho!! tongue

Gött ! Vad blir det för bil nu då ?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

NissanMotorsport
10 april 2008
Trådstartare
Racso skrev:
SupraDupraFly skrev:

no idea, nån sportig jävel iaf tongue japansk helst smile sugen på en s14..

Dr Snuggles
956 Inlägg
10 april 2008
SupraDupraFly skrev:
Racso skrev:
SupraDupraFly skrev:

Blir nog bra smile Eller så köper du en 740 Tic, och trimmar den för dom resterande 90 000 wink Hahah

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

NissanMotorsport
10 april 2008
Trådstartare
Racso skrev:
SupraDupraFly skrev:
Racso skrev:

Blir nog bra smile Eller så köper du en 740 Tic, och trimmar den för dom resterande 90 000 wink Hahah

hahah, aldrig i livet, tröttnat på 740 och volvo överhuvudtaget faktiskt tongue nu blire nå helt annat big_smile

Körv
3 535 Inlägg
10 april 2008
köp dig en golf smile

Truckdriving Man

Sök