3655
Sök

sportpedaler och textil mattor till bil med golvmonterad gas.

296 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
hejsan!

har lite problem med att hitta sportpedaler till bil med golvmonterad gas, alltså en ganska lång gaspedal som sitter fast i golvet.

jag har oxå problem med att hitta mattor hellst textil mattor som passar till en sån bil, eftersom dom vanliga åker ju över gaspedalen eftersom den sitter fast i golvet. ska jag helt enkelt köa vanliga mattor å skära ut för gaspedalen? blir ju inte så snyggt men...

så tips på vart jag kan köpa grejjerna tas gärna emot:D

465 Inlägg
21 mars 2008
caseih skrev:
hejsan!

har lite problem med att hitta sportpedaler till bil med golvmonterad gas, alltså en ganska lång gaspedal som sitter fast i golvet.

jag har oxå problem med att hitta mattor hellst textil mattor som passar till en sån bil, eftersom dom vanliga åker ju över gaspedalen eftersom den sitter fast i golvet. ska jag helt enkelt köa vanliga mattor å skära ut för gaspedalen? blir ju inte så snyggt men...

så tips på vart jag kan köpa grejjerna tas gärna emot:D

vad är det för bil...?

296 Inlägg
7 Inlägg
21 mars 2008
Kolla på mattor gjorda för BMW. Dom hade väl sådan gaspedal väldigt länge, om de inte har det än idag tillomed?

3 123 Inlägg
21 mars 2008
BMW har golvmonterad pedal smile Om mattorna passar vet jag inte men "styling"produkter till bmws pedaler passar nog bra.

296 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
ok va schysst at ni svarade:D då vet jag på ett ungefär vad jag ska söka efter då!

1 050 Inlägg
22 mars 2008
caseih skrev:
ok va schysst at ni svarade:D då vet jag på ett ungefär vad jag ska söka efter då!

Vet att alu-pedalerna finns att köpa för 125:- komplett kit. Kommer ej ihåg vad firman heter? De saluför även mängder med olika sportrattar hos Blocket. (Ridetech någonting?)

Enda kruxet är att pedalgummina måste vädras ute i ca tre veckor, för att på så sätt få bort en VIDRIG lukt som annars sprider sig i hela bilen. tongue

http://www.ridetech.se/

Modellen heter: Pedalset 04. Pris 129:-
Senast redigerat av E-30 (22 mars 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
haha va?? luktar pedalerna ifrån ridetech dåligt?

1 050 Inlägg
22 mars 2008
caseih skrev:

Hehe..pedalernas gummi "STINKER" något avskyvärt illa, när jag först öppnade paketet, så spred sig stanken i hela garaget. Jag har nu haft pedalerna ute på vädring i två veckor, men de stinker fortfarande för mkt för att monteras i bilen. Tror att lukten kommer från någon stark imprengnerings kemikalie. Usch!!

Adde666
22 mars 2008
E-30 skrev:
caseih skrev:

Hehe..pedalernas gummi "STINKER" något avskyvärt illa, när jag först öppnade paketet, så spred sig stanken i hela garaget. Jag har nu haft pedalerna ute på vädring i två veckor, men de stinker fortfarande för mkt för att monteras i bilen. Tror att lukten kommer från någon stark imprengnerings kemikalie. Usch!!

Du har inte funderat på o tvätta av dom?lol

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
haha okej, men är dom värd pengarna då? dom ser ju rätt snygga ut..

1 050 Inlägg
22 mars 2008
Adde666 skrev:
E-30 skrev:
caseih skrev:

Du har inte funderat på o tvätta av dom?lol

Det var min 1:a tanke, har tvättat dem med avfettning, ättika,mm. De stinker bara ännu värre. tongue
Klart att de är värda 129:- för några år sedan såldes liknande BMW pedaler för ca 1000:-
Får de ligga ute på vädring fram till sommaren, så går det nog att montera dem sedan..big_smile

296 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
haha men va stört, så det är gummi infällningarna på dom som luktar mumma?

1 050 Inlägg
22 mars 2008
caseih skrev:
haha men va stört, så det är gummi infällningarna på dom som luktar mumma?

Yes..."STINKER" smile

296 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Beställde pedalerna ifrån ridetach å fick hem dom igår! väldigt fina pedaler för 129kr:D men måste säga att dom faktsikt stinker väldigt mkt gummi!!!

Sök