finns ju inget bolt on så ta de som du gillar och passar din ekonomi?.. mögliftvis att de kan vara lättare o hitta fok som fått ihop det me peugot wv diesel då de finns åtminstonde lite a-traktorer med den kombination o duett och så.. annars så satsa på d5 tycker jag;)
Om man tar sprängkåpan från en volvo med D24 (denna motor är VW tillverkad) ska de flesta Diesel VW motorna gå montera!
Men då funkar nog inte M40 lådan, den skulle nog inte klara kompen från diesel motorn så då måste man nog ta en låda från volvo med D24 motor.. någon som vet vilka lådor dessa är?
Om man tar sprängkåpan från en volvo med D24 (denna motor är VW tillverkad) ska de flesta Diesel VW motorna gå montera!
Men då funkar nog inte M40 lådan, den skulle nog inte klara kompen från diesel motorn så då måste man nog ta en låda från volvo med D24 motor.. någon som vet vilka lådor dessa är?
Nope. VW fem och sexcylindriga passar på D24 sprängkåpan. Inte fyrorna då de har ett annat bultmönster. Enklast är väll att plocka hela drivlinan från en 740 med D24TIC
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
eller så stoppar du dit en mb 240d stjärnkolvare. dom är inte dyra och håller i evigheter, har sett nån volvo 140 me 240d motor så nå går de
De är väll inge kul att ALDRIG behöva meka
Underbara motorer dem!!
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Nope. VW fem och sexcylindriga passar på D24 sprängkåpan. Inte fyrorna då de har ett annat bultmönster. Enklast är väll att plocka hela drivlinan från en 740 med D24TIC
Okej, men det är ju bra inte gråter jag över att jag inte kan stoppa in en 4a
Jo det vore smartast helt klart!
stoffe_ skrev:
eller så stoppar du dit en mb 240d stjärnkolvare. dom är inte dyra och håller i evigheter, har sett nån volvo 140 me 240d motor så nå går de
nog går det men problemet här är väll tråget som inte sitter på samma ställe? mer att göra om antar jag än från en vw för där ska väll det mesta passa utan större modifikationer?
en kompis hade tänkt lyfta i en d24, men den var så pass stor att man hade blivit tvungen att kapa både här och där för att få plats med den. så d24 kan du nog glömma om du inte älskar plåtjobb, för i övrigt så är det en skitmotor... Jag skulle ha satsat på mercedes 250 turbodiesel, hållbar, bra trimmöjligheter och billig i drift.
Ja d24 blir både trång och tråkig i en amiz... Inget vidare drag i den direkt. Men det e ju helt andra pengar o kasta ner en d5a... ett billigare alternativ e nog att ta en pegaut motor, går billigt och håller länge. Fanken så mycket smidigare än en merza maskin oxå...
ja d24ane ju inget o hurra över går väl knappt fortare än orginal b20.. o kör man lite hårt så e snart toppen skrot:D de enda härliga e väl sången med turbo o 3" rör men en merca eller peugot diesel vore ju helt klart smidigt då de inte är så stora o förmodligen billigast.. men d5 vore ju häftigaste;)