2313
Sök

drifting tekniker

778 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
hej jag får inte min bmw 325 -95 på ställ jag försökt det mesta teknikerna

Koplings kast. ladda med kopplingen ratta som fan funkar så där

köra fort som fan livsfarligt nästan

bromsa i kurvan sen stämpla gasen någon som är duktig på förklara hur man ska köra

roll

778 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
handbromsen funkar fint med det är ju inte riktig så man driftar eller hur ?
Senast redigerat av Sluskk (13 april 2008)

1 396 Inlägg
13 april 2008
Sluskk skrev:
handbromsen funkar fint med det är ju inte riktig så man driftar eller hur ?

Du kan använda handbromsen för att få släpp på bakvagnen, sen reglerar du givetvis med gas.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

BWG VP
69 Inlägg
13 april 2008
kan lampan få ut sin 740gl Automat på ställ så borde du kunna få ut din bumse också! det handlar bara om att vara tillräckligt orädd om bilen big_smile drive it like u stole it.. nämne seriöst åk ut till den största parkering du hittar.. få upp farten, sväng till, ryck till i handbromsen, släpp handbromsen och ge gas !! då kommer du åka brett... sen gäller det bara att träna träna träna..

puss hej
mvh Riikard & Lampan

778 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
hmm jo men senast gång jag gjorde det smal vatten pumpen tongue

325 Inlägg
13 april 2008
Sluskk skrev:
hmm jo men senast gång jag gjorde det smal vatten pumpen tongue

är ett standard fel detdär ju så bara å fixa å fortsätta pröva sig fram.. tongue

Som Riikard säger..

1. Hög fart (börja dock med ~50 sen går du uppåt så långt du vågar)
2. Sväng till ordentligt (Växla ner i en passligt låg växel före svängen, 2an borde va bra)
3. Håll in kopplingen, dra i handbromsen snabbt
4. Gasen i botten å släpp upp kopplingen snabbt så fort du fått ner handbromsen igen..
5. Motstyr sladden, inte för lite och inte för mycket, antingen sladdar du eller så snurrar du runt vid dethär laget wink
6. Räta ut, är du för snabb med det kommer du få ett returkast, eftersom tyngdpunkten på bilen då kommer att sträva mot motsatt håll (i jämförelse med sladden).. detta leder lätt med mjuk fjädring å hög bil till att du snurrar runt..

denhär tekniken e säker lättast att börja med.. finns många olika sätt man kan få bilen å gå brett på.. huvudsaken är att du vågar, å va inte rädd för att varva motorn, annars blir de inte till nåt big_smile
hoppas detta hjälpte dig med ditt "problem" nudå;)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/56588/312813_0ko7il.jpg

mvh elmer

EDIT: blev lite fel ordning i början ^^
Senast redigerat av elmer (13 april 2008)

Sök