3526
Sök

Laserskjuten, böter. Några frågor.

Jaha, vad kostar det den här gången?
64 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Hej.

Körde idag 43Km/h på 30 väg. (Började gasa inför kommande 50-skylt, dumt...) Blev mätt ungefär 100 meter från där poliserna stod.

Polisen står bakom ett krön, så jag ser inga polisbilar alls. Dock ser jag plötsligt att en polis springer ut i gatan och vinkar in mig. Han stod ju så jag kunde sett honom, men jag lade inte märke till honom på det avståndet.

En kvinnlig polisstudent (antar att hon var student.. hade reflexväst på sig, alla poliser hade inte det) kommer fram och säger:

"Det gick lite fort.."
"Ja det gjorde det kanske"

Jag var inte alls spydig eller otrevlig, bara lite uppskrämmd tongue

Jag kommer ju självklart betala böterna, jag har ju faktiskt kört för fort. Men har ändå några frågor, av ren nyfikenhet.

Jag hade inte körkortet med mig, fick bara ge mitt personnummer och adress, polisen ringde sedan och kollade mina uppgifter, samt regnr på bilen. (Min mors bil.) Hur kan detta vara godkänd identifikation?

Just därför så kunde de ju inte skriva nåt på plats, utan sa att de skriver från stationen och skickar hem, till mig. Dvs, jag har ännu inte erkännt? Jag sa dock till polisen att "ja, jag körde ju för fort så jag nekar väl inte.." Räknas det som ett erkännande, eller måste lappen som kommer skrivas på för att det ska gällas?

Har läst den här tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=26078

Jag fick inte se någon mätning (polisen sa bara "43 på 30 väg"), fick inget namn, såg inte heller han som skjöt.

Det jag undrar är alltså ovanstående, samt om nån kan avgöra om allting har gått rätt till i mitt fall?

263 Inlägg
15 april 2008
När det är mörkt/skymmning och utanför upplyst område så har jag för mig att ALLA poliser MÅSTE ha reflexväst, annars får de inte göra ett skit! nått som kommit ryktesväg, men det verkar rimligt. Vet inte om det är så stor hjälp men..

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

Jaha, vad kostar det den här gången?
64 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Norbro skrev:
När det är mörkt/skymmning och utanför upplyst område så har jag för mig att ALLA poliser MÅSTE ha reflexväst, annars får de inte göra ett skit! nått som kommit ryktesväg, men det verkar rimligt. Vet inte om det är så stor hjälp men..

Det var idag klockan 10.30, underbart väder! Solsken och blå himmel. Det var ju till glädje i nån minut, sen satt man där tongue Så för att synas var det nog inte, av 7 poliser hade 2 eller 3 reflexväst.
Så jag går faktiskt vidare på student-teorin wink

The one and only
1 091 Inlägg
15 april 2008
Du kommer få hem ett brev där det står vad du gjort dig skyldig till o så får du kryssa i att du erkänner o skriva under o skicka in. Jag tror att inbetalningslappen och själva böteslappen är med i samma brev, men är inte 100 på det smile 
Var ett tag sen men, been there done that wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Sök