2606
Sök

Skillnad på Oxxo och Ace?

116 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Hej

Är så att jag tänkt köpa mig ett par fälgar.
Men är lite förvirrad, är så att just den fälgen jag vill ha heter olicka på olika sidor men ser likadan ut.

På vissa sidor så kallar dom fälgen Ace lux och på andra sidor Oxxo lux.
Är detta samma fälg och företag fast olicka namn eller vad är detta?

Mvh Matte

726 Inlägg
12 april 2008
ja det är samma märke. ACE och OXXO , även ASA , dock har de flesta ASA fälgarna bytt namn till just OXXO. men det är samma leverantör på grejjerna. så det är samma

1 050 Inlägg
13 april 2008
__r0b1n skrev:
ja det är samma märke. ACE och OXXO , även ASA , dock har de flesta ASA fälgarna bytt namn till just OXXO. men det är samma leverantör på grejjerna. så det är samma

Detta måste jag ha missat, att de flesta ASA fälgar har bytt namn till OXXO? Vilka ASA modeller gäller detta namnbyte? Vad jag vet, så har väl importen av ASA fälgar numera upphört. Generalagenturen Amring satsar istället på fälgar från ACE. (då ASA är ute ur bilden) big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

4 Inlägg
13 april 2008
Oxxo fälgarna brukar vara kromade eller polerade medans ACE är lackade.

726 Inlägg
13 april 2008
E-30 skrev:
__r0b1n skrev:

Detta måste jag ha missat, att de flesta ASA fälgar har bytt namn till OXXO? Vilka ASA modeller gäller detta namnbyte? Vad jag vet, så har väl importen av ASA fälgar numera upphört. Generalagenturen Amring satsar istället på fälgar från ACE. (då ASA är ute ur bilden) big_smile

det jag menar var att OXXO har ersatt ASA. var lite otydlig

116 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare
Jo men Asa har ju inte så bra rykte direkt så tänkte om det va samma "Skit"
Trodde att Ace va nått bättre. Men kan ju ha fel.

1 050 Inlägg
15 april 2008
mattemaz skrev:
Jo men Asa har ju inte så bra rykte direkt så tänkte om det va samma "Skit"
Trodde att Ace va nått bättre. Men kan ju ha fel.

Kvalite'n på de båda tillverkarnas produkter är nog i stort sett likvärdig. "Made in Korea"
Klarlacken håller inte någon högre klass. Släpper redan vid högtrycksspolning,mm.
Har sett riktiga "skräckexempel" på klarlacksläpp på ACE fälgar. (bl,a ACE Targa)

Jag vill nog råda dig att istället välja fälgar från en helt annan tillverkare...wink

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Sök