3889
Sök

Hur konveterar jag lättas från förgasare till insprut volvo 740

305 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
Hej nu vill jag konventera om min volvo 740 till insprut. måste jag byta elsystem för att det ska bli enklast lr vad måste jag bytta för att få allt att funka bra ?

MVH: Gillberg

Saabvilde!
1 708 Inlägg
18 april 2008
Ett tips: Tala med Sharky här på garaget. Han kan sina Volvosar. smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

305 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
Larsson_Power skrev:
Ett tips: Tala med Sharky här på garaget. Han kan sina Volvosar. smile

okey får skicka i väg ett pm till han då smile

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
18 april 2008
Enklaste är att få tag i en E motor (b23e, b230e) Mekaniskt insprut som funkar bra, lite el...

10 287 Inlägg
18 april 2008
Finns tusen sätt att göra på, men fanken vet om det är värt jobbet.
Skulle jag vara tvungen att göra det skulle jag leta reda på en motorhärva från en 240 91-93 med LH2.4 och boxar. Det känns mest rättfram för själva sprutet. Sedan krävs insug med spridare, luftburk plus AMM från insprutare, tankarmatur, pumpbrygga med pump och filter under bilen, sopparör/slangar, bränsle/sprut-reläet.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 april 2008
_freddes skrev:
köpa en insprutare?

Har man inte en vettig anledning till konvertering så är det faktiskt i väldigt många fall absolut bästa lösningen.  Det är inte direkt nån ekonomisk vinning i att konvertera iaf...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

305 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
torpis skrev:
_freddes skrev:
köpa en insprutare?

Har man inte en vettig anledning till konvertering så är det faktiskt i väldigt många fall absolut bästa lösningen.  Det är inte direkt nån ekonomisk vinning i att konvertera iaf...

okey. men det är en a-traktor som jag skulle vilja konventera. finns det någon motor som passar i 740 som dircker minndre?

blacken
19 april 2008
Gillberg skrev:
torpis skrev:
_freddes skrev:
köpa en insprutare?

okey. men det är en a-traktor som jag skulle vilja konventera. finns det någon motor som passar i 740 som dircker minndre?

Det skulle vara en diesel då. Eller en Briggs & Stratton.. tongue

153 Inlägg
19 april 2008
Har sj bytt från förgasare taill sprut, å de e som sharky precis säger. Ny kabelhärva, lmm,lamdasond,insug, boxar, retur till tank soppapump ja de e lite fix med de     /Nenne

Tuned By Nenne !!

supermikaela
19 april 2008
Ska du byta motor i en traktor, så byt till en diesel. I princip det enda som lönar sig, imo.

Sök