3643
Sök

volvon skakar när jag kör!

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
igår skulle jag åka hem och skulle dra om en bil.då började hela bilen skaka och nu skakar det hela tiden..
Fälgarna och däcken är nya och är inte några fel på..är det någon som kan komma på något?
Styrled?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

Offroad Racing
3 122 Inlägg
19 april 2008
är skakningarna hastighets- eller varvtalsberoende? kanske en drivknut som har rasat. eller en gummiupphängning. är dock bara gissningar.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

saabtok
1 306 Inlägg
19 april 2008
Ja traktorer  brukar ha en tendens till de  big_smile skulle tro de är  nåt som föregående talare säger

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

671 Inlägg
19 april 2008
Sväng upp på vägen igen tongue

Byt däck o fälg kvarstår det har du tappat balansvikter !
Hur blir det när du svänger
                            byter växel
                            kopplar ur
                            ökar sänker hastighet
                            bromsar

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
Det är lungt upp till 70 sen så blir det värre och rärre..blir inte bättre om jag gasar lr bromsar..Balansvikterna sitter kvar

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

945 Inlägg
19 april 2008
Kanske dödsryckningar tongue
Skruvat dit fälgarna ordentligt?

blinka blått om du vill rejsa!

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
fälgen sitter åtdragen

5 089 Inlägg
19 april 2008
hände det efter att du satte på dom nya fälgarna?. kanske inte sitter några centreringsringar imellan?

\Lindgren

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
centreringsringarna sitter på...allt är okej...

71 Inlägg
19 april 2008
Det  kan  visst vara  fel  på fälgarna  trotts  att dom  är  nya

Är under styling

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
men jag har haft fälgarna i en vecka och dt började skaka igår...fan vad trött man blir på dessa bilar...är en dyr hobby=)

93 Inlägg
19 april 2008
jag rekommenderar en ombalansering! Jag hade samma bekymmer på min gamla s60! balanserade om hjulen och... -vuolla! bekymmrer avhjlälpt!

TURBO -forever!

2 Inlägg
19 april 2008
kamrem som kuggar? en ren hypotes men jag har en polare som råkade ut för det. En ren tillfällighet att han upptäckte problemet. Men det är väl mest troligt att det har med dina hjul att göra. GOOOD luck

5 089 Inlägg
19 april 2008
ja det kan ha varit så att däcket inte kröp ut tillräkligt när dom monterade däcken,(brukar vara lite problem med sånt med lågprofilsdäck). så nu när du har kört ett tag har däcket krupit ut riktigt..

\Lindgren

64 Inlägg

Sök