3519
Sök

Skapa dvd av .vob filer

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Jag har gjort en "dvd-fil" i Pinnacle (gick inte att bränna direkt av någon underlig anledning), och i mappen blev det en del .vob filer och 2 .ifo filer, och nu undrar jag, hur jag ska få bränt dem på en dvd-r? Alla tips mottages smile
Jag har dock försökt lägga dem till en .rar och ändrade filnamnet till .img, men det funkade ju förstås inte big_smile men jag tänkte att jag bara måste prova wink
Men, tips och hjälp mottages big_smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Nerovision? Är det ett program så att man får sammanfogat de filerna så att de går att bränna?

edit: hur skiljer det sig från vanliga Nero?
Senast redigerat av calibra_nox (14 mars 2006)

63 Inlägg
14 mars 2006
Antar att de ligger i en VIDEO_TS mapp. Antingen tankar du hem dvdshrink och bränner genom det (Använder sig av nero efter att ha anpassat dvdn's storlek) Eller så använder du helt enkelt nero och skapar en DVD Disc, och slänger in alla filerna som ligger i VIDEO_TS mappen i motsvarande mapp på den nystartade DVD Discen i nero.

/ Tommy

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Har förbannat gammal version av Nero, så man kan inte bränna dvd med det big_smile
Men jag ska prova ta ner nån ny version då smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 mars 2006
ja, är de redan dvd-kompatibel från början (som der låter att den gör) så gör som Tommy sa med nero och lägg i VIDEO_TS mappen.

Annars kan jag rekomendera Nero Recode som gör om alla .vob till kompatibel dvd.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 mars 2006
calibra_nox skrev:
Har förbannat gammal version av Nero, så man kan inte bränna dvd med det big_smile
Men jag ska prova ta ner nån ny version då smile

Vet inte hur långt tillbaka Nero saknar DVD-stöd men uppdatera låter som en bra idé.

Om Nero har dvd-stöd så visas det bara som alternativ om man har en dvd-rw-enhet, och det antar jag att du har om du ska bränna dvd?! smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Om Nero har dvd-stöd så visas det bara som alternativ om man har en dvd-rw-enhet, och det antar jag att du har om du ska bränna dvd?! smile

Absolut wink

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 mars 2006
Nerovision är ett tilläg för att bränna dvd skivor i nero...använd nero 6 eller 7 om du vill att det ska gå smidigt....nya nerovision brukar fixa AUDIO / VIDEO_TS helt automatiskt....

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
15 mars 2006
Trådstartare
Okej smile

Sök